Siirry suoraan sisältöön

Mistä on kysymys?

Nyt lanseerattava tilausmalli tarjoaa mediatoimistojen ulkomainonnan suunnittelijoille aiempaa nopeamman tavan tilata digitaalista ulkomainontaa.

Samassa yhteydessä lanseerataan uudet digitaalisen ulkomainonnan vaikutusalueet, jotka ovat digihubeista koottuja selkeämpiä paketteja.

Lue lisää uuden tilausmallin hyödyistä ja vilkaise millaista dataa uudistus tuo mukanaan.


 

Näin käytät uutta tilaustyökalua

Uusi tilaustyökalu tulee helpottamaan kampanjasuunnittelijoiden työtä, nopeuttamaan tarjousten läpimenoaikoja ja antaa heille ennenäkemättömän kontrollin ulkomainonnan suunnitteluun.

Aiempaa digisuunnittelutyökalua käyttäneet pääsevät nopeasti vauhtiin uuden tilausmallin kanssa. Ota vain haltuun työkalun uudet ominaisuudet: Reaaliaikainen saatavuus, monipuolisemmat aikakohdennukset ja suorat tilaukset.

Voit tutustua tilaustyökalun käyttöön tarkemmin tällä How-to -videolla.


 

Miten mainostaja hyötyy uudesta mallista?

Uusi ostotapa nopeuttaa mainostajan, mediatoimiston ja JCDecaux’n yhteistyötä.

Uuden tilausmallin myötä mainostaja pääsee nauttimaan nopeammista tarjousten läpimenoajoista, helpommin ymmärrettävistä tuotteista, ja sujuvammasta ostoprosessista.

Lue miten ulkomainonnan tilausmalli helpottaa mainostajan arkea


 

Heräsikö tilausmallista kysymys?

Uusi tilausmalli herättää varmasti paljon kysymyksiä, joihin nämä artikkelit eivät vielä vastanneet. Tämän vuoksi olemme keränneet yhteen yleisimmät tilausmallia koskevat kysymykset ja niiden vastaukset.

Tutustu tilausmallista heränneisiin kysymyksiin ja katso, löytyykö näistä vastaus omaasi.


 

Tilausmallin perussanastoa:

Tutustu digitaalisen ulkomainonnan tärkeimpiin käsitteisiin ja kieleen alta löytyvän perussanaston avulla.
 

Ajallinen kohdentaminen:

Näyttökertapohjaisessa digitaalisessa ulkomainonnassa perusyksikkö on 1 päivä, mutta kohdentaminen esimerkiksi päivänosiin on myös mahdollista. Tällöin puhutaan ajallisesta kohdentamisesta. Päivänosia on kolme: aamu, iltapäivä ja ilta.
 

Digihubi:

Digitaalisten näyttöjen keskittymä vilkkailla sijainneilla. Näytöt sijaitsevat fyysisesti lähellä toisiaan ja ne on sijoiteltu siten, että kuluttajavirrat tavoitetaan mahdollisimman tehokkaasti ja vaikuttavasti.
 

Esimerkkihinta/päivä:

 Hubin suuntaa-antava, päiväkohtainen laskennallisen näyttökertojen esimerkkimäärän (10 sekunnin spotilla 60 sekunnin loopissa) hinta.
 

Pitkäaikainen näkyvyys:

Digitaalinen näkyvyys pystytään muodostamaan myös pidemmälle aikavälille, esimerkiksi 6kk:n ajalle joka viikko maanantai, keskiviikko ja perjantai. Tällainen näkyvyys on helppo suunnitella Tilaustyökalussa.
 

Looppi:

Spottien kierto, perinteisesti 60 sekunnin pituinen.

Näyttökerta:
Mainoksen näyttökerta yhdessä digitaalisessa näytössä.

 

OTC:

Opportunity to contact eli ihmismäärä, jota hubin digitaalisilla näytöillä on mahdollista tavoittaa.
 

SmartContent:

Digitaalisen ulkomainonnan sisällönohjausta helpottava työkalu. SmartContentissa on mahdollista ohjata digitaalista ulkomainossisältöä datalähteiden avulla, esimerkiksi sään, sijainnin tai kellonajan perusteella.
 

Spotti:

Digitaalinen mainos, perinteisesti 10 sekunnin pituinen.
 

Tilaustyökalu:

Selainpohjainen työkalu, jolla voidaan tilata digitaalisen ulkomainonnan näkyvyyttä valitsemalla ensin sijainnit (=Digihubit) ja ajankohdan (päivät, viikot, kuukaudet) ja näyttökertamäärän. Suunnittelutyökalu löytyy verkkopalvelusta
 

Vaikutusalue:

Laajempi kokonaisuus, joka muodostuu näkyvyyteen valituista digihubeista. Voi perustua tiettyyn ympäristöön tai sijaintiin.
 

Vaikutusalueprofiili:

Datan pohjalta laadittu profiili jokaiselle vaikutusalueelle, joka kuvaa alueen yleisoä, heidän kiinnostuksen kohteitaan sekä liikkumista. Profiilit on muodostettu perustuen useaan eri datalähteeseen: Telia, Tilastokeskus, Fonecta, Locomizer ja JCDecaux.
 

Published in Ohje , about #Digi

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä