Siirry suoraan sisältöön

OOH ja DOOH – milloin hyödyntää klassista ja milloin digitaalista ulkomainontaa?

OOH ja DOOH – milloin hyödyntää klassista ja milloin digitaalista ulkomainontaa?

 

Klassinen ulkomainonta (OOH) – Kun haluat olla vahvasti kuluttajan arjessa mukana

Klassinen eli julistepohjainen ulkomainonta on vahva massamedia. Sillä tavoitetaan kuluttajat läpi Suomen tehokkaasti ja nopeasti. OOHin ominaisuuksiin kuuluu erittäin korkea toisto, esimerkiksi Abribus Finland Maxi -paketilla tavoitetaan yleisö (12–74 -vuotiaat) keskimäärin 18 kertaa viikon aikana. 

Myös peitto rakentuu julistepohjaisella ulkomainonnalla verrattain nopeasti: lähes 60 % valtakunnallinen peitto saavutetaan jo 7 päivän aikana. Tämän tehokkaan massamedian ytimessä on julistepintojen vahva valtakunnallinen ja verkostomainen sijoitteluperuste: julistesijainnit ovat joko pysäkeillä tai itsenäisinä mainospintoina Suomen 36 kaupungissa, kaupungin jokaisessa kolkassa. 

Klassinen OOH tarjoaa mainostajalle mahdollisuuden päästä mukaan kuluttajan arkeen. Kampanjan aikana kuluttajat kohtaavat mainonnan useita kertoja pitkin päivää ja viikkoa. Ulkomainonta on myös ohittamaton media: sitä ei voi sulkea pois päältä ja lisäksi se kohdataan arjen luonnollisissa ympäristöissä kaupungilla, joukkoliikenteessä sekä ostosympäristöissä ostopolun varrella, kotiovelta kauppaan saakka. Nämä varmistavat kampanjan huomaamisen ja muistamisen.

Klassisen ulkomainonnan etuina on myös skaalautuvuus sekä viestin tehokas välittäminen. OOH on valtakunnallinen massamedia, mutta skaalautuu myös tehokkaaksi paikalliseksi näkyvyydeksi. Massamedian roolissa sillä saavutetaan nopeasti korkea toisto ja laaja peitto ja näin ollen se onkin tehokas viestin viejä.

Valitse OOH, kun tarvitset:
•    Massamediaa, laajaa peittoa ja korkeaa toistoa
•    Valtakunnallista kampanjaa
•    Tehokasta verkostoa
•    Ohittamatonta mainontaa
•    Skaalautuvuutta
•    Tehokkaan viestin viejää

 

Digitaalinen ulkomainonta (DOOH) – Kun haluat näyttävyyttä, joustavuutta ja vaikuttavuutta

Digitaalinen ulkomainonta tarjoaa mahdollisuuden luoda wow-elämyksiä kuluttajille sekä ajan ja paikan haltuunottoa. Se on näyttävä ulkomainosmedia, jonka modulaarisuuden avulla pystyt rakentamaan digihubeista (digitaalisten näyttöjen keskittymistä) juuri itsellesi sopivan digitaalisen näkyvyyden.

Data tuo digitaaliseen ulkomainontaan uuden ulottuvuuden: sen avulla mainostaja voi ohjata viestin sisältöjä, alueellisuutta, sekä ajallista kohdentamista parantaen näin kuluttajille suunnattavan mainonnan merkityksellisyyttä. 

Digitaalisen ulkomainonnan uusi dataan pohjautuva valuutta, DOOH impressio mahdollistaa entistä paremman mitattavuuden mainoksen tavoittamista todennetuista kontakteista. Mainostaja saa kampanjasta suorituskykyraportin, jossa näkyvät näkyvyyden ennusteen mukaan suunnitellut ja toteutuneet DOOH impressiot ja näyttökerrat sijaintikohtaisesti sekä päivittäin.

Digitaalinen ulkomainonta mahdollistaa myös nopean reagoinnin sekä on joustava hyödyntää: sisältöjä voidaan vaihtaa näkyvyyden aikana useita kertoja.

Valitse DOOH, kun tarvitset:
•    Suuruutta ja vaikuttavuutta viestillesi
•    Datapohjaiset kontaktit
•    Datapohjaista sisällönohjausta
•    Ajan ja paikan haltuunotto
•    Modulaarista, joustavaa näkyvyyttä ajan ja sijaintien suhteen
•    Kohdennettavuutta
•    Nopeaa reagointimahdollisuutta
 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

 

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä