Siirry suoraan sisältöön

Ulkomainonnan perusteet: Mitä on ulkomainonta?

kokoteipattu raitiovaunu

Ulkomainnonasta voidaan käyttää myös nimeä kodin ulkopuolinen mainonta. Tämä tulee englannin kielen termistä Out Of Home, joka monesti lyhennetään akronymiin OOH. Ulkomainonta tavoittaa kuluttajan lähes aina hänen poistuessaan kotoaan.

Digitaalisesta ulkomainonnasta puhutaan myös digitaalisena kodin ulkopuolisena mainontana, joka tulee englannin Digital Out Of Home -termistä (DOOH).

Ulkomainonta tarkoittaa kaikkea mainontaa, joka kohdistuu kuluttajiin kodin ulkopuolella. Tällaisia mainostyyppejä ovat esimerkiksi mainostaulut, julisteet, mainosvalot, kyltit ja bussipysäkkimainokset.

Ulkomainonta on tehokas keino tavoittaa suuri määrä ihmisiä nopeasti ja saada heidän huomionsa. Se on erityisen hyödyllinen silloin, kun haluat mainostaa tuotettasi tai palveluasi suurilla ja vilkasliikenteisillä alueilla, kuten kauppakeskuksissa, kaduilla, moottoriteillä tai urheilutapahtumissa. Lisäksi ulkomainonnan avulla voit luoda brändisi tunnettuutta ja muistettavuutta, koska mainokset ovat usein näkyvillä pitkiä aikoja.

Ulkomainonnan etuna on myös se, että mainokset ovat usein suurikokoisia ja visuaalisesti vaikuttavia, mikä voi herättää kuluttajien mielenkiinnon ja saada heidät tutustumaan mainostettuun tuotteeseen tai palveluun. Ulkomainonta on myös joustavaa, sillä mainoksia voidaan sijoittaa eri paikkoihin ja eri aikoina, jolloin voit tavoittaa erilaisia kohderyhmiä.

Ulkomainontaa voidaan hyödyntää eri mainonnan tavoitteiden saavuttamisessa, kuten brändin tunnettuuden kasvattamisessa, uusien tuotteiden lanseeraamisessa, myynnin lisäämisessä tai tapahtumien ja kampanjoiden markkinoinnissa.

JCDecaux'n tarjoomaan Suomessa kuuluvat mainosmediaratkaisut kadulla sekä julkisissa paikoissa kaupungeissa, joukkoliikennevälineissä sekä asemilla ja ostopaikkojen läheisyydessä.

 

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä