Metroasemien mainospaikkakilpailutus on ratkennut, ja JCDecaux on voittanut sopimuksen, joka määrittää kaupunkimainonnan tulevaisuuden vuosiksi eteenpäin. Uusi kahdeksan vuoden sopimus (optio +2 vuotta) kattaa kaikki 30 metroasemaa Helsingissä ja Espoossa ja mahdollistaa mittavan investoinnin metroverkoston mainosympäristön täydelliseen uudistamiseen. Metroasemien näyttävät digipinnat ja reaaliaikainen sisällönhallinta tarjoavat mainostajille ainutlaatuisen tilaisuuden laajan kohdeyleisön tavoittamiseen.
Uusi sopimus jatkaa JCDecauxin, HKLn sekä Länsimetro Oyn monivuotista yhteistyötä ja avaa uuden luvun metroasemien mainospaikkojen kehityksessä. Kahdeksan vuoden sopimus alkaa 1.7.2026, ja siihen sisältyy kahden lisävuoden optio.
JCDecaux tulee investoimaan kaikilla Helsingin ja Espoon metroasemilla merkittävästi muun muassa näyttäviin digipintoihin, reaaliaikaiseen sisällönhallintaan sekä yleisilmeen visuaaliseen laadukkuuteen. Tämän myötä metroasemista muodostuu entistä näkyvämpi ja vaikuttavampi kanava niin brändeille kuin kaupunkilaisillekin.
Metroverkoston näyttävät mainospinnat tavoittavat liikkuvan yleisön
Metroasemat ovat mainostajille ainutlaatuinen mainosympäristö, jossa yhdistyy laaja tavoittavuus, urbaani rytmi ja jatkuvasti liikkuva yleisö. Tämä mahdollistaa mainostajalle korkean toiston ja peiton erittäin halutussa kohdeyleisössä. Metroasemista tulee yhtenäinen, laadukas mediaverkosto, jossa brändit voivat rakentaa näkyvyyttä ja vaikuttavuutta koko pääkaupunkiseudun matkustajavirroille – yhdellä ratkaisulla.
Pääkaupunkiseudun metroverkosto on kaupungin liikenteen selkäranka, ja miljoonat matkustajat kulkevat metroasemien kautta kuukausittain. Matkustajat muodostavat monipuolisen joukon eri ikäisiä ihmisiä, joilla on erilainen tausta ja kiinnostuksen kohteet. Tämä tarjoaa mainostajille tilaisuuden puhutella laajaa ja monimuotoista kohdeyleisöä siellä, missä he liikkuvat.
Metroasemista entistä näkyvämpi ja vaikuttavampi kaupunkimedia
JCDecaux’n mittava investointi metroasemille on panostus koko kaupunkimediakenttään. Kun asemien yleisilme, digitaaliset pinnat ja sisällönhallinta viedään uudelle tasolle, hyötyvät kaikki:
- Mainostajat saavat käyttöönsä entistä tehokkaamman, mitattavamman ja dynaamisemman kanavan.
- Kaupunkilaiset kohtaavat kiinnostavampaa, laadukkaampaa ja visuaalisesti inspiroivaa sisältöä omassa arkiympäristössään.
- Kaupunki ja liikennetoimijat vahvistavat metroasemien roolia nykyaikaisena, elävänä ja houkuttelevana osana kaupunkirakennetta.