Kampanjan tavoite: Tunnettuuden kasvattaminen ja kiinnostuksen herättäminen
Mediamix: Ulkomainonta, Sosiaalinen media
JCDecaux ulkomainonta: Abreja, digitaalisia ulkomainosnäyttöjä, kompassiaukion jättinäyttö Compass, liukuporrasnäytöt (DEP), sosiaalinen media, online-mainonta, printti, Spotify
Kohderyhmä: Nuoret aikuiset
Kampanja-aika: Kesäkuu
Discovery Finland on laajan ohjelmavalikoiman omaava tv-talo, joka hyödyntää ulkomainontaa mediavalikoimassaan monipuolisesti. Yritys käyttää ulkomainontaa lähes kaikissa kampanjoissaan.
Discovery Finlandin Senior Marketing Manager Kirsi Korpelaisen mukaan ulkomainonta vastaa monipuolisesti tarpeisiin, oli tavoitteena sitten massatavoittavuus tai kohdistetumpi viestintätarve:
”Yleensä kampanjoissa pyritään käyttämään sekä digitaalista että klassista ulkomainontaa. Klassisella ulkomainonnalla saadaan laajaa peittoa, kun taas digitaalinen tarjoaa mahdollisuudet parempaan huomioarvoon ja vaikuttavuuteen.”
Discoveryn uusi Sofian Salaisuudet-sarja lanseerattiin käyttäen ulkomainosvälineitä monipuolisesti. Mukaan kampanjaan otettiin abreja, digitaalisia ulkomainosnäyttöjä kaupunkien keskustoissa, Rautatientorin kompassiaukion jättinäyttö Compass sekä liukuporrasnäytöt, DEPit.
Kampanjan pääkohderyhmänä olivat nuoret aikuiset, joita tavoiteltiin ulkomainonnan lisäksi myös vahvalla panostuksella digikanaviin, erityisesti sosiaaliseen mediaan. Tavoitteeksi asetettiin sarjan tunnettuuden kasvattaminen kohderyhmän keskuudessa sekä kiinnostuksen herättäminen sarjaa kohtaan. Korpelainen toteaa valitun mediastrategian toimineen loistavasti:
"Kohderyhmä tavoitettiin ja se näkyi myös tuloksissa!”