Siirry suoraan sisältöön

Menestystarina: Bauhausin hyperlokaalin ulkomainoskampanjan tulokset ylittivät odotukset

Bauhausin innovatiivinen ulkomainoskampanja, jossa juliste on telineeseen nähden liian iso.

Bauhaus toteutti heinäkuussa modernin ja innovatiivisen ulkomainoskampanjan, joka tavoitti kohdeyleisön yli mediarajojen. Kampanja onnistui pitkäjänteisen brändinrakentamisen lisäksi tuottamaan myös merkittävää myynnillistä nostetta lyhyellä aikavälillä.

 

Innovatiivinen hyperlokaali lähestymistapa

Bauhaus käytti kampanjassaan monimediallista strategiaa, jonka keskiössä oli tehokas ulkomainonta. Kampanjatoteutus sisälsi hyperlokaaleja ja paikkaan sidottuja mainoksia, joissa luovuutta hyödynnettiin uudenlaisella tavalla. Kampanjan kohderyhmä oli yli 30-vuotiaat miehet ja naiset, sekä nuoret perheet. Kesällä ihmisten liikkuessa aktiivisesti kodin ulkopuolella, ulkomainonta osoittautui täydelliseksi kanavaksi valitun kohderyhmän saavuttamiseen.

Kampanja ylitti odotukset myös luovuuden saralla, sillä siihen kuului yli 40 ainutlaatuista ulkomainonnan toteutusta. Mainokset olivat paikkakuntaan sidottuja, niissä käytettiin paikallisia murteita ja kohderyhmää puhuttelevaa tekstiä, joka herätti tunteita ja tehosti viestin voimaa. Helsingin keskustassa Bauhaus hyödynsi Innovate-haltuunottoja, kuten mainospintojen ylityksiä ja alituksia.

”JCDecaux:n avulla saimme mainoksillemme poikkeukselliset toteutukset. Lisäksi olimme erittäin positiivisesti ilahtuneita, kuinka ketterästi pystyimme räätälöimään lokaatiokohtaisesti luovan toteutuksen.” Jussi Salminen, markkinointijohtaja, Bauhaus

abri_bauhaus

Tulokset puhuvat puolestaan

Bauhausin kampanja oli loistava esimerkki siitä, kuinka mediaympäristö ja luova ratkaisu tukevat toisiaan ja tuottavat huikeita tuloksia. Kampanjan aikana tavaratalojen myynti kasvoi 5 %, sivuston uusien kävijöiden määrä huikeat 698 %, ja sivuston kokonaisliikenne 25 %. Myynnillinen nousu lyhyellä aikavälillä osoitti kampanjan strategian onnistumisen.

Kampanja ilahdutti asiakkaita

”Kokonaisuudessaan kampanja onnistui erittäin hyvin. Asiakkailtakin tulleiden palautteiden perusteella onnistuimme ilahduttamaan ihmisiä kesäsesongissa. Kampanja tavoitti hyvin ihmisiä ja myynnillinen noste lyhyellä aikavälillä oli myös positiivinen indikaattori.”, kertoo Salminen.

Bauhausin heinäkuinen ulkomainoskampanja osoittautui menestystarinaksi, joka yhdisti innovatiivisen hyperlokaalin lähestymistavan tehokkaaseen brändinrakentamiseen ja merkittävään myynnin kasvuun. Kampanja hyödynsi luovalla tavalla kohdeyleisöä puhuttelevaa viestintää, mikä tehosti mainonnan vaikuttavuutta. Innovatiiviset mainostoteutukset, kuten Helsingin keskustan Innovate-haltuunotot, keräsivät runsaasti huomiota ja johtivat huomattavaan kasvuun sekä myymälämyynnissä että verkkoliikenteessä. Kampanja oli selkeä osoitus siitä, miten luova suunnittelu ja tarkkaan kohdennettu mediaympäristö voivat yhdessä herättää huomiota ja tuottaa huomattavia tuloksia.

abri_oulu_bauhaus

 

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä