Siirry suoraan sisältöön

Ensimmäinen ulkomainoskampanja polkaisi Lazer-pyöräilykypärien myyntiin vauhtia

Ensimmäinen ulkomainoskampanja polkaisi Lazer-pyöräilykypärien myyntiin vauhtia

Shimano on yksi maailman suurimmista polkupyöräkomponenttien ja kalastusvälineiden valmistajista. Pohjoismaissa Shimanoa ja yli kymmentä muuta vahvaa polkupyörä- ja kalastusvälinebrändiä edustaa Shimano Nordic. Yksi yrityksen edustamista  brändeistä on belgialainen Lazer.

Shimano Nordic Suomen kampanjan tavoitteena oli lisätä Lazer-pyöräilykypärämerkin ja sen innovatiivisen KinetiCore-suojausteknologian tunnettavuutta. Kyseessä oli Shimano Nordic Suomen ensimmäinen ulkomainoskampanja eikä Shimano ollut tehnyt ulkomainontaa tätä ennen muissakaan Pohjoismaissa.

Kampanjalle haluttiin laajaa näkyvyyttä siellä missä ihmiset asuvat, liikkuvat ostoksille ja töihin sekä vievät lapsia harrastuksiin. Tähän tarpeeseen JCDecaux’n valtakunnallinen Abribus-verkosto tarjoaa parhaan mahdollisen ratkaisun, sillä se takaa parasta peittoa ja toistoa Suomen suurimmissa kaupungeissa joukkoliikenteen pysäkeillä, kauppojen läheisyydessä ja kaupunkien keskustoissa. Ulkomainonnan lisäksi kampanjassa käytettiin verkkomainontaa.

Ulkomainonnan perusteiden haltuunotto on tuloksellisen kampanjan peruspilari

Uuden mediamuodon haltuunotto on helppoa, kun käytössä on parhaat asiantuntijat sekä selkeät ohjeet mainonnan suunnittelun tueksi. Kampanjan luovan suunnittelussa noudatettiinkin täsmällisesti JCDecaux’n ohjeistusta ulkomainonnan suunnitteluun.

”JCDecaux’n rooli oli meidän silmissämme tärkeä. Kommunikaatio oli aktiivista alkubriiffauksesta, kampanjan aikaiseen dialogiin ja loppuraporttiin asti.”
- Joni Elia, Nordic Trade Marketing & Brand Coordinator

Onnistuneessa kampanjassa toteutuvat ulkomainonnan kultaiset säännöt – tiivistä, erotu ja herätä huomio. Erityisen tärkeää ulkomainonnassa on varmistaa se, että brändi on näkyvästi esillä. Lazer KinetiCoren kampanjajulisteiden luovassa tämä oli huomioitu esimerkinomaisesti, sillä brändin värimaailma ja logo olivat sen pääosassa. Kampanjassa käytettiin kahta eri aineistoa suhteessa 70:30. Aineistojen eri versiot ovat keino lisätä kampanjan erottuvuutta ja huomioarvoa.

Lisää tehoa toistamalla kampanja eri ajankohtina

Lazerin kampanja toteutettiin identtisenä viikolla 16 ja 23, jolloin ensimmäinen kampanjaviikko ajoittui huhtikuulle pyöräilykauden ja toinen kampanjaviikko kesälomasesongin alkuun. Kampanja oli ulkona lähes 750 abrijulisteen voimalla ja ne näkyivät katukuvassa pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella, Turussa ja Oulussa. Kaupungista riippuen kampanjan näkyvyys oli joko Maxi- tai Midi-paketin tasolla. Erityispiirteenä kampanjassa oli hyödynnetty kohdennusta  jälleenmyyjäliikkeiden läheisyyteen.

Miten ensimmäinen ulkomainoskampanja sitten sujui?

”Olemme saaneet asiakasryhmiltämme erittäin positiivista palautetta ja kampanja on vaikuttanut positiivisesti Lazer-pyöräilykypärien myyntiin” - Joni Elia, Nordic Trade Marketing & Brand Coordinator

Espoo_Niittykumpi_Shopper_Abri_Summer_vertical_04
Turku abri_turku_06.psd-1

 

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä