Siirry suoraan sisältöön

Käärijä ja QR-koodi! Kuinka digitaalisella ulkomainonnalla aktivoitiin kaupunkilaisia

QR koodi Helsinki keskusta Lasipalatsi DigiHUB

Toukokuun 12. päivä kaupungin kadut valloitti JCDecaux’n kampanja, jossa pääsi äänestämään, voittaako Suomen viisuehdokas Käärijä Euroviisut. Kampanja onnistuttiin toteuttamaan vain muutamassa päivässä ja digitaalisen ulkomainonnan ketteryyden ja nopeuden ansiosta idea oli jo katukuvassa vain 3 päivää myöhemmin. Kampanja onnistui herättämään huomiota ja aktivoimaan kaupunkilaisia yli odotusten.

Digitaalisessa ulkomainonnassa on globaalisti jo jonkin aikaa ollut nousevana trendinä QR-koodien käyttö. Myös JCDecaux’n Käärijä-kampanjassa hyödynnettiin tätä. Sisältöön nostettiin isoon rooliin Käärijän neonvihreän lisäksi QR-koodi, josta pääsi äänestämään, voittaako Suomen euroviisuedustaja vai ei. ”Halusimme toteuttaa kampanjan, jossa digitaalisessa ulkomainonnassa hyödynnetään sen perushyötyjä: joustavuutta, nopeutta, osallistavuutta sekä kykyä ottaa aika ja paikka haltuun. Halusimme myös testata, miten QR-koodi toimii Suomessa. Ulkomailla siitä kohistaa, mutta miten se toimii Suomessa?”, JCDecaux’n Head of Trading Jenni Heinonen kertoo.

Kampanja oli päällä 12.5.-13.5. laajasti JCDecaux’n digitaalisilla mainospinnoilla ympäri Suomen. Jo kahdessa päivässä saavutettiin vaikuttava näkyvyys, aktivoitiin ja osallistutettiin kaupunkilaisia. Yhteensä kampanjan aikana saatiin yli 500 QR-koodi latausta ja kampanjasivulla vieraili lähes 700 kävijää. ”Tämä kampanja todentaa hienosti, kuinka ulkomainonta aikaansaa toimintaa ja miten on mahdollista nopeasti aktivoida yleisöä mobiilissa, digitaalisen ulkomainonnan avulla.”, Heinonen tiivistää.

Kampanja oli huikea osoitus digitaalisen ulkomainonnan tehokkuudesta, nopeudesta ja aktivoinnista. DOOH yhdistettynä mobiiliin aikaan saa todistetusti toimintaa. Digitaalinen ulkomainonta tarjoaa mahdollisuuden luoda wow-elämyksiä kuluttajille, sekä ajan ja paikan haltuunottoa. Se on näyttävä ulkomainosmedia, jonka modulaarisuuden avulla pystyy rakentamaan digihubeista (digitaalisten näyttöjen keskittymistä) juuri asiakkaan tarpeisiin sopivan digitaalisen näkyvyyden. Data puolestaan tuo digitaaliseen ulkomainontaan uuden ulottuvuuden: sen avulla mainostaja voi ohjata viestin sisältöjä, alueellisuutta, sekä ajallista kohdentamista parantaen näin kuluttajille suunnattavan mainonnan merkityksellisyyttä.

Valitse DOOH, kun tarvitset:

  • Suuruutta ja vaikuttavuutta viestillesi
  • Aktivointia ja osallistamista
  • Datapohjaiset kontaktit
  • Ajan ja paikan haltuunotto
  • Modulaarista, joustavaa näkyvyyttä ajan ja sijaintien suhteen
  • Kohdennettavuutta
  • Nopeaa reagointimahdollisuutta

Ota yhteyttä lomakkeella tai soita JCDecaux’n asiantuntevaan mainosmyyntiin.

Lue lisää aiheeseen liittyvää sisältöä