Siirry suoraan sisältöön
vastuullisuus_ilme_levea_header_banneri_vol2_

Ulkomainoskampanjan hiilijalanjälki

Lanseerasimme Suomessa kampanjoiden hiilijalanjäljen 20.3.2024. Vastuullisena mediakumppanina mahdollistamme täyden läpinäkyvyyden JCDecaux'n Abribus- ja digikampanjakohtaisiin päästöihin. Kampanjoiden hiilijalanjälkilaskennassa huomioidaan sekä suorat, että epäsuorat päästöt.

2_makelankatu_sturenkatu_2

Miten kampanjan päästölaskenta on tehty?

Hiilijalanjälkiselvitys on tehty yhteistyössä ClimatePartnerin kanssa, jonka laskenta perustuu kansainväliseen Greenhouse Gas, GHG-protokollaan. Tämä on kansainvälisesti vakiintunut standardi, jolla hiilidioksidipäästöjä lasketaan ja raportoidaan. ClimatePartner on päästölaskennan saralla kansainvälisesti tunnustettu, riippumaton ilmasto- ja vastuullisuusasiantuntijayritys.

Ulkomainoskampanjan hiilijalanjälkilaskenta perustuu JCDecaux'n toimittamiin kampanjakohtaisiin tietoihin, jotka kattavat muun muassa:

-> julisteiden tuotannon energiakulutuksen ja raaka-aineet
-> pakkausmateriaalit
-> logistiikan (painotalo-yritys-jakelu-kiinnitys)
-> kampanja-aineistojen datansiirron
-> kampanja-aikaisen energiankulutuksen
-> kierrätyksen
-> osuuden yrityksen yleisistä päästöistä kuten työmatkaliikenteestä ja kiinteistöjen sekä ajoneuvojen päästöistä.

Esimerkki julistekampanjan hiilijalanjäljestä | CO2e kg*

0,57 Yksi Abribus-juliste päivässä
204 Abribus-julistepaketti Metropolitan Midi, 297 kpl x 7 päivää

Esimerkki digikampanjan hiilijalanjäljestä | CO2e kg*

1,2 Yksi 75" näyttö, 6 h kampanja
206,5 Digi Helsinki Premium, 171 näyttöä 6 h x 7 päivää
0,09 Yksi 21,5" näyttö, 6 h kampanja
33,2 Tram digiscreen, 366 näyttöä
6 h x 7 päivää
*Suomalaisen keskimääräinen hiilijalanjälki vuonna 2023 oli 184 CO2e kg per viikko. Lähde: Sitra

Lue lisää vastuullisuudesta