Lähitapiola päätti kasvattaa sijoituspalvelujensa tunnettuutta ulkomainonnan avulla, ja lokakuussa 2025 käynnistettiin innovatiivinen kampanja JCDecaux'n digitaalisilla näytöillä. Kampanjan fokuksena oli korostaa sijoittamisen ja vaurastumisen merkitystä. Digipintoja käytettiin dynaamisesti HSL:n rajapinnan kautta, jolloin näytöillä esitettiin reaaliaikaisesti saapuvien metrojen aikataulut sekä vaurastumisen 'ajankohta'. Kampanjan pääkohderyhmänä olivat yli 30-vuotiaat kaupunkilaiset, jotka harkitsevat sijoittamista.
Luova ratkaisu
Kampanjan luova toteutus suunniteltiin ympäristöön sopivaksi ja huomiota herättäväksi. LähiTapiolan brändivärit sopivat hyvin metronäyttöjen sekaan, luoden miellyttävän ympäristön odottamiseen. Metroympäristöä käytettiin Lähitapiolan sijoittamisen analogiaan eli sijoittamisessa on turha hätiköidä, vaan maltti on valttia.
Medioiksi kampanjassa valittiin digitaalista ulkomainosnäkyvyyttä metroasemille, raitiovaunuissa sekä bussipysäkeillä pääkaupunkiseudulla.

Toteutus
Kampanjan idea rakennettiin ulkomainonta edellä, keskittyen erityisesti joukkoliikenteen yhteydessä oleviin kanaviin. Tämä strategia liittyi kiinteästi kontekstuaaliseen kohdennukseen, jossa luovasti hyödynnettiin metroasemien näyttöjen reaaliaikaista informaatiota metrojen saapumisajankohdista. Kampanja toteutettiin pääkaupunkiseudulla, keskittyen vain ulkomainospintoihin, kuten metronäyttöihin ja bussipysäkkeihin.

Onnistuminen
Kampanja sai paljon positiivista huomiota ja kommentteja. Lähitapiola oli tyytyväinen kampanjan onnistumiseen ja siihen, kuinka hyvin idea resonoi heidän markkinointitavoitteidensa kanssa. ”Olemme aina avoimia hyville mediaympäristön ehdoilla suunnitelluille ideoille. Alkuperäinen idea Maltti on lanttia -metrokampanjalle tuli mainostoimisto TBWA:lta ja koska idea oli hyvin linjassa sijoituspalveluidemme markkinoinnin tavoitteiden kanssa, päätös toteuttamisesta oli helppo tehdä. Ratkaisukeskeinen yhteistyö inhouse-suunnittelijoidemme, TBWA:n luovien ja JCDecauxin kanssa oli sujuvaa ja pääsimmekin melko vauhdikkaasti etenemään raakaideasta toteutukseen.”, Tommi Taponen, Lähitapiolan Head of Marketing and Brand, kertoo.
Kampanja oli erinomaisesti toteutettu, ja sen dynaaminen sekä kontekstuaalinen lähestymistapa osoittautui tehokkaaksi Lähitapiolan sijoituspalvelujen tunnettuuden kasvattamisessa.
