Kampanjan tavoite: Viestiä ja herättää kiinnostus uutuustuotteita kohtaan, rakentaa mielikuvaa Nick’sistä värikkäänä hyvän mielen brändiä.
Mediamix: Ulkomainonta, sosiaalinen media, vaikuttajayhteistyöt, tapahtumamarkkinointi
JCDecaux ulkomainonta: Abrit, digitaalinen ulkomainonta Helsingin keskustassa, metroasemilla sekä raitiovaunujen ja metrojen sisätiloissa
Kohderyhmä: Kuluttajat, jotka haluavat kokeilla uusia tuotteita ja herkutella kevyemmin
Kampanja-aika: Viikot 40-41


 
 

Nick’sin lanseerauskampanja houkutteli kuluttajia ulkona

Nick’s on jäätelö- ja suklaapatukkabrändi, jonka tuotteet eivät sisällä lainkaan lisättyä sokeria. Nick’s lähti lanseeraamaan uusia, vähemmän kaloria sisältäviä herkkujäätelöitä lokakuun alussa ulkona. Lanseerauskampanjan tavoitteena oli viestiä uutuustuotteista kuluttajille sekä luoda mielikuvaa, että ei lisättyä sokeria -tuotteet ovat maultaan yhtä herkullisia kuin muutkin herkut. Lisäksi kampanjan tavoitteena oli rakentaa mielikuvaa Nick’sistä värikkäänä hyvän mielen brändinä ja houkutella uusia kuluttajia kokeilemaan ja ostamaan uutuustuotteita.

Nick’sin kohderyhmänä olivat kuluttajat, jotka haluavat kokeilla uusia tuotteita ja herkutella kevyemmin. Kohderyhmää lähdettiin tavoittelemaan ulkomainonnalla, joka valikoitui mediamixiin koska sillä on kyky tavoittaa laaja kohderyhmä nopeasti ja tehokkaasti. Kampanjassa hyödynnettiin ulkomainonnan lisäksi myös sosiaalista mediaa, vaikuttajayhteistyötä sekä tapahtumamarkkinointia.

 
 

Have an Ice Day! – hyvä myynnin startti ja paljon positiivista palautetta

Kampanja toimi erinomaisesti ulkona ja siitä vastaanotettiin paljon positiivista palautetta sekä kuluttajilta että yhteistyökumppaneilta. Kampanja aikaansai myös paljon kyselyitä liittyen itse tuotteisiin sekä niiden saatavuuteen. Lanseerauskampanjan ajoitus osui onnistuneesti samaan ajankohtaan, jolloin tuotteet olivat hiljattain saapuneet kauppojen valikoimiin. Tuotteiden myynti lähtikin hyvin liikkeelle, ottaen huomioon myös vuodenajan vaikutuksen jäätelöiden myyntiin. Kuluttajilta kampanja keräsi spontaania palautetta:

 
Olenkin nähnyt näitä mainostettavan, joten ihana päästä kokeilemaan tuotetta!
 
Näin mainoksenne ja halusin heti päästä kokeilemaan tuotteita, sillä suosin tuotteita joihin ei ole lisätty sokeria
Mainos jäi mieleen ihanien värien vuoksi ja kaupassa mainos muistui mieleeni kun näin jäätelönne pakastealtaassa. Oli pakko ostaa testiin!
 

Ulkomainonta toimi lanseerauskampanjassa

”Nick’s on Suomen markkinalla suhteellisen tuore brändi ja vaikka kampanja oli uusien tuotteiden lanseerauskampanja, oli se samalla myös vahvasti brändillinen kampanja, jolla haluttiin tuoda Nick’siä näkyviin brändinä, joka tarjoaa parempia valintoja herkutteluun.” Virapudan markkinointipäällikkö Siiri Saarela kertoo ja jatkaa ”Tällaisessa lanseeraus- ja brändikampanjassa ulkomainonta toimi hyvin!”

Kampanjan visuaalisuus oli yksinkertainen ja huomiota herättävä, juuri sellainen kuin hyvän ulkomainoksen kuuluukin olla. Värit ja nokkela kielenkäyttö tulivat hienosti esille ulkomainonnan isoilla pinnoilla. Digitaalisessa ulkomainonnassa puolestaan liike oli omiaan kiinnittämään kuluttajan huomion ja toi jäätelöt esille herkullisina ja houkuttelevina.

Kampanja oli onnistunut niin ulkomainonnan mediaympäristövalinnoiltaan kuin sisällöltäänkin. Kampanja tavoitti kohderyhmänsä ja keräsi hyvää palautetta, tavoitteet saavutettiin.