Digi Shopper näytöillä on mahdollista tavoittaa yli 2 miljoonaa shoppailijaa viikossa.

Nyt voit vaikuttaa kuluttajien ostoskorin sisältöön myös digitaalisesti. Tämä mahdollistaa sinulle nopeamman reagoinnin, vaikuttavat videoaineistot, ja pääsyn entistä lähemmäs ostohetkeä, liikkuvan ulkomainoksen viedessä asiakkaasi huomion.

Juuri laskettu OTC (opportunity-to-contact) luku auttaa sinua arvioimaan mainoskampanjasi vaikutusta. Vilkaise alta K-kauppojen sisääntuloporteille sijoitettujen Digi Shopper -näyttöjen uudet kontaktiarviot:

 
Kohdennus Myymälämäärä Näyttöjä OTC
K-Citymarket 35 43 1 000 000
K-Supermarket 71 68 1 200 000
Kaikki 106 111 2 200 000

Nyt voit vaikuttaa miljooniin käyttötavarahankintoihin K-Citymarketeissa ja päästä mukaan arjen ostoksiin K-Supermarketeissa.

 

Näin laskettiin Digi Shopperin OTC-luku

Me JCDecaux’lla pyrimme aina realistiseen kuvaukseen mainosvälineiden todellisesta tavoittavuudesta.

Esimerkiksi Digi Shopperin uudet OTC:t on laskettu yhdistämällä Nielsenin myymälärekisteristä saatu asiakasarvio ( Sijainnin myynti / keskimääräinen ostoskori ) näyttöjen määrään ja paikkakuntakohtaiseen kotitalouden kokoon1 2 4. Citymarketeissa tämä luku vielä jaetaan, millä otetaan huomioon useammat sisääntuloportit.

Jos haluat kuulla lisää OTC-lukujen laskemisesta, tai niiden hyödyntämisestä kampanjasuunnittelussa, kysy lisää asiakaspalvelustamme.
 
diginäyttö mainos kaupan edessä vaasan lil brgr

 

Lisää myyntiä ostoympäristössä mainostamalla

PT-kauppa on brändeille haastava ympäristö ja loputtomilta hyllyriveiltä erottuminen tuntuu mahdottomalta. Tuotekategoriasta riippuen* 70-90% kuluttajista valitseekin aina useamman merkin välillä3.

Ostoympäristössä mainostaminen tekee entisestä taistelukentästä tehokkaimman markkinointikanavasi. Tuomalla brändisi kuluttajan tietouteen juuri ennen kauppaan astumista varmistat, että kuluttajan valinta kohdistuu juuri sinun tuotteeseesi.

Digi Shopperin kaltaisen POS-mainoksen (point-of-sale) tehoa kasvattaa se, että useimpien PT-tuotteiden ostamisesta päätetään vasta kaupassa. Esimerkiksi erilaisten herkkujen ostopäätöksistä yli puolet on heräteostoksia. Myös luontaistuotteet ja valmisruuat lunastavat paikkansa kuluttajan ostoskärryssä useimmin vasta paikan päällä.3

Lue mikä herättää ostoimpulssin ja miten voit kannustaa kuluttajat heille mieleisiin heräteostoksiin.
 
*Poikkeuksena kahvit, joissa 48% kuluttajista ostaa aina samaa

 

kesästä kaikki irti POS-mainoksilla

Kevät ja alkava kesä tarjoavat hienon tilaisuuden mainostajille, sillä vaikka arjen rutiinit vaihtuvat lomakauteen kaupassa käydään aina. Tuttu lähikauppa saattaa vaihtua mökkikunnan Citymarkettiin, mutta ruokakaupassa vieraillaan yhtä lailla.

Suvi onkin POS-mainonnan kulta aikaa. Jos haluat varmistaa oman tuotteesi kesämyynnin, kannattaa olla kiireen vilkaa yhteydessä asiakaspalveluumme, sillä alkukauden kampanjat varataan nyt.


Mikäli haluat kuulla tarkemmin ostoympäristön mainosmahdollisuuksista, laita viestiä niin etsitään sinun brändillesi sopivin ratkaisu:
 

Kysy lisää asiakaspalvelustamme:

Asiakaspalvelu MA-PE: 8:30-16:30 (6.-31.7 klo 7:30-15:30)



 
Lähteet:
1. Päivittäistavarakauppa 2019, PTY, Nielsen Homescan​
2. Myymälärekisteri 2018, Nielsen
3. JCDecaux Point of sale tutkimus, IRO Research, 2019, n=800
4. Suomen virallinen tilasto (SVT): Asunnot ja asuinolot [verkkojulkaisu]. ISSN=1798-6745. Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 19.3.2020]. Saantitapa: http://www.stat.fi/til/asas/tau.html