Mikä on Tilausmalli ja mitä hyötyä siitä on? 

  • Tilausmalli on JCDecaux'n uusi automatisoidun ostamisen työkalu. Palveluun pääsee mukaan olemalla yhteydessä JCDecaux'n asiakaspalveluun. Tällä hetkellä palvelu sisältää JCD:n koko digitaalisen kapasiteetin.  Puhelin: 0207 758 360. Sähköposti: sales@jcdecaux.fi 
  • Työkalu on kehitetty mediatoimistojen palautteen pohjalta ja se mahdollistaa nopeamman, helpomman ja reaaliaikaisemman, täysin digitaalisen ja automatisoidun ostoprosessin. Työkalun avulla digitaalisen ulkomainonnan pystyy tilaamaan suoraan, ilman erillistä tarjousprosessia.  
  • Työkalusta näkee reaaliaikaisen tiedon tuotteiden saatavuudesta ja se mahdollistaa myös nopeat lähdöt.  
 

Mikä on digitaalinen vaikutusalue? 

  • Digitaalinen vaikutusalue on laajempi kokonaisuus, joka muodostuu digihubeista. Voi perustua tiettyyn ympäristöön tai maantieteelliseen sijaintiin.  
 

Mikä on hubi? 

  • Hubi on digitaalisten näyttöjen keskittymä vilkkailla sijainneilla.  Hubeja on tällä hetkellä 80 kpl ja lisää on tulossa. 
 

Voinko tilata klassista (juliste) ulkomainontaa tämän palvelun kautta? 

  • Tällä hetkellä palvelussa on tilattavissa vain digitaaliset vaikutusalueet, ei hubeja. Paperin voi suunnitella samalle kampanjalle, jolloin ne yhdistetään JCD:n kampanjasuunnittelussa samalle kampanjakortille verkkopalveluun. 
 

Miten toimin, jos haluan ostaa kahta päällekkäistä vaikutusaluetta? 

  • Jos haluat ostaa monen vaikutusalueen yhdistelmän, mutta sitä ei ole saatavilla palvelun kautta, ole yhteydessä asiakaspalveluun. 
 

Mitä datapohjainen vaikutusalue tarkoittaa? 

  • Pystymme tuomaan päivitetyn ja ajantasaisen kuvauksen kyseisen vaikutusalueen kohderyhmistä ja kiinnostuksen aiheista perustuen mm Telian mobiilidataan. 
    • Telia: yleiset virtaustiedot ja matkapuhelimien 'koti' 
    • Tilastokeskussosio-demografinen data (sukupuoli, ikä, perhetyypi, tulot...) 
    • Fonecta: Point-Of-Interests (POI)  
    • Locomizer: henkilökohtaiset harrastukset tai kiinnostukset 
 

Minkälaista data on ja tullaanko sitä rikastamaan? 

  • Nykyinen data on ainutlaatuista. Olemme tuoneet ensimmäisten joukossa perinteisen haastatteludatan sijaan mobiilidataa. 
  • Telian datalla pystytään mallintamaan potentiaalisen yleisön sosio-demografinen profiili sen perusteella, miltä postinumeroalueelta he ovat kotoisin. Dataa pyritään tarkentamaan ja rikastamaan jatkuvasti. Esimerkiksi käyttämällä postinumeroalueita pienempiä tilastoalueita, saamalla operaattorin CRM-dataa mallin pohjaksi ja pääsemällä päivätasolle.  
 

Olen uusi asiakas palvelussa, miten rekisteröidyn? 

  • Ota yhteys asiakaspalveluun; Puhelin: 0207 758 360. Sähköposti: sales@jcdecaux.fi 
 

Jos asiakasta ei löydy Tilausmallista, miten voin tilata? 

  • Verkkopalvelukäyttäjän tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, asiakas lisätään tilausmalliin. 
 

Mitä jos haluan eri aineistot vaikutusalueen eri hubeihin? 

  • Käyttäjä tilaa näkyvyyden normaalisti ja ilmoittaa aineiston toimituksen yhteydessä, mitkä aineistot laitetaan pyörimään missäkin hubeissa. 
 

Voinko tilata kampanjan seuraavalle päivälle? 

  • Ole yhteydessä asiakaspalveluun. Aineiston toimitusaika on 2 työpäivää ennen kampanjan alkua.  
 

Voinko tilata kampanjan esim. 2 päivän päähän? 

  • Kyllä. Aikaisin alkupäivä kampanjalle tilausmallissa on ylihuominen. 
 

Miten aineistot toimitetaan? 

 

Miten toimitaan peruutus- ja muutostilanteissa? 

 

Miten kauan kestää tilausprosessi asiakkaan tilauksesta vahvistukseen? 

  • Vahvistus on työkalussa reaaliaikainen.