Jyväskylästä juuri Toivakkaan muuttanut Rawa International Ltd on erikoistunut gluteenittomiin ja vähäsokerisiin jälkiruokiin ja välipaloihin, jotka ovat myös vegaanisia ja sopivat erilaisiin erikoisruokavalioihin. Rawa on pieni perheyritys, jota pyörittävät Merja Valkonen-Hernandez yhdessä aviopuolisonsa Daniel Hernandezin kanssa.  

Huolimatta keskisuomalaisesta sijainnistaan Rawa International Ltd:n asiakkaat ovat pääasiassa Uudellamaalla. Rawan herkullisia ja terveellisiä välipaloja ja raakakakkuja voi ostaa kahviloista ja ravintoloista, ja myös suoraan verkkokaupasta. Viime aikoina Rawan herkkuja on voinut bongata lisäksi markettien hyllyiltä.  

“Korona-aika on vaikuttanut meihin paljon. Ennen koronaa myimme ainoastaan horeca-sektorille, ja siellä etenkin työpaikkaruokailujen loppuminen sekä koronan tuomat rajoitteet ovat vaikuttaneet myös meihin rajusti. Haastava aika on pakottanut meidät uusiutumaan ja tuomaan tuotteemme laajemmin saataville”, Merja Valkonen-Hernandez kertoo.     

Tutustu Rawa International Ltd:hen täällä.
 
Rawan digitaalinen ulkomainos Jyväskylän kävelykadulla
 


Ulkomainonnalla buustattiin markettimyyntiä

Haastavat ajat ovat leikanneet myös Rawa International Ltd:n käytössä olevia resursseja, ja markkinoinnissa turvaudutaan tällä hetkellä mahdollisimman kustannustehokkaisiin välineisiin.

“Tällä hetkellä markkinointimme on koronavuodesta johtuen yksinomaan some-puolella, teemme paljon Facebook- ja Instagram-postauksia."

Perheen ystävä huomasi sosiaalisessa mediassa keväällä ostaulkomainontaa.fi:n kilpailun, johon päätettiin osallistua.  

 “Olimme juuri aloittaneet raakakakkujen kahden palan rasioiden myynnin Jyväskylässä ja ajattelimme, että ulkomainos olisi hieno lisä lanseerauskampanjaan”, Valkonen-Hernandez kertoo.

Kilpailun voiton myötä yrityksessä lähdettiin suunnittelemaan mainosaineistoa. Mainoksen sisällön suunnitteli Daniel Hernandezin Perussa asuva sisko.  

“Mainos sijoiteltiin Jyväskylän kävelykadun varrelle, ja tavoitteena oli herättää ihmisten kiinnostus tuotteitamme kohtaan. Olimme juuri tuomassa niitä läheiseen ruokakauppaan, joten ihmiset ehkä osaisivat kysyä raakakakkujamme kaupasta.”

Yrityksen ensimmäinen kokemus ulkomainonnasta oli vaivaton ja helppo.

“Kampanjan tuotannon prosessi oli erittäin helppo. Kun yrityksemme on päässyt poikkeusaikojen jälkeen jaloilleen, ulkomainonta on varmasti ihan varteen otettava markkinoinnin vaihtoehto”, Valkonen-Hernandez toteaa.  
 

Haluaisitko ulkomainoksesi Jyväskylän parhaille paikoille?