Ulkomainonnan yleisömäärät jatkoivat keväistä kasvuaan kauppojen ympäristöissä sekä joukkoliikenteessä. Helsingin keskustassa oltiin myös aavistuksen verran vilkkaammin liikkeellä viime viikolla kuin sitä edeltävänä viikkona.

Digihubien ympäristössä pääkaupunkiseudulla yleisöä oli jopa 6 % enemmän edellisviikkoon verrattuna. Yleisömäärät ovat Digihubien ympäristöissä kasvaneet näin ollen viikosta 14 (5.4. – 11.4) yli kolmasosan.

Tieliikennemäärissä kasvu hieman taittui edellisviikon räjähdyksen jälkeen. Toissa viikon Googlen liikkumisdatassa näkyy mukavaa kasvua kaikissa ympäristössä, ja kasvu jatkui viime viikon alussa.  

Datalähteissä oli hieman ongelmia viime viikolla, ja metrosta saatiin vain maanantain ja keskiviikon välisten päivien luvut. Näiden päivien perusteella kasvu jatkui metrossakin 4 % vauhdilla. 
 
Liikkumisindeksi graafi 26.4.2021



Ulkomainonnan yleisöt eri ympäristöissä, tilanne 26.4.2021:
 
  • Ruokakaupat ja apteekit (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 15 +8 % vs. vko 3 / 2020 (+8 %-yksikköä vs. vko 14)  
  • Vähittäiskaupat ja vapaa-aika (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 15 -21 % vs. vko 3 / 2020 (+11 %-yksikköä vs. vko 14)
  • Joukkoliikenne (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 15 -41 % vs. vko 3 / 2020 (+8 %-yksikköä vs. vko 14)
 
  • Liikennemäärät vko 16 (Lähde: Väylävirasto):
    • koko Suomessa -6 % vs. vko 10 / 2020 (-2 % vs. vko 15).
      • +39 % vuoden 2020 viikkoon 16 verrattuna
    • Helsingissä -11 % vs. vko 10 / 2020 (-1 % vs. vko 15)
    • Espoossa -9 % vs. vko 10 / 2020 (-6 % vs. vko 15)
    • Vantaalla -10 % vs. vko 10 / 2020 (-2 % vs. vko 15)
    • Tampereella -11 % vs. vko 10 / 2020 (-3 % vs. vko 15)
    • Turussa -5 % vs. vko 10 / 2020 (+1 % vs. vko 15)
    • Oulussa +17 % vs. vko 10 / 2020 (-2 % vs. vko 15)
 
  • Jalankulkijamäärät kaupunkien keskustoissa vko 16 (vs. viikkojen 2-8 keskiarvo 2020):
    • Helsinki -32 % (+6 % vs. vko 15) (Lähde: Helsingin kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
    • Turku -3 % (-12 % vs. vko 15) (Lähde: Turun kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
 
  • Metron nousijamäärät (Lähde: HKL):
    • vko 16 -46 % vs. helmikuun normaali viikko (+4 % vs. vko 15)
      • Datassa otettu huomioon väliaikaisesti vain arkipäivät ma - ke