Pääsiäisen jälkeisellä viikolla käytiin vilkkaasti ruokakaupoissa, ja ruokakauppojen, apteekkien sekä vähittäiskaupan liikenne oli hienoisessa nousussa verrattuna edelliseen viikkoon.  

Yksi lomapäivä sekä viileähkö sää verottivat kuitenkin muun muassa joukkoliikenteen käyttäjämääriä.  

Digihubien ympäristössä liikkui viikolla 14 yhä enemmän ihmisiä, ja yleisömäärät kasvoivat +3 % edelliseen viikkoon verrattuna.  

Ensi viikosta eteenpäin on todennäköisesti odotettavissa yleisömäärien nopeaa kasvua, kun kevätkelit etenevät ja koronarajoitukset hellittävät edelleen.



Ulkomainonnan yleisöt eri ympäristöissä, tilanne 12.4.2021:
  • Ruokakaupat ja apteekit (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 13 +4 % vs. vko 3 / 2020 (+3 %-yksikköä vs. vko 12)  
  • Vähittäiskaupat ja vapaa-aika (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 13 -32 % vs. vko 3 / 2020 (+1 %-yksikköä vs. vko 12)
  • Joukkoliikenne (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 13 -49 % vs. vko 3 / 2020 (-1 %-yksikköä vs. vko 12)
 
  • Liikennemäärät vko 14 (Lähde: Väylävirasto):
    • koko Suomessa -14 % vs. vko 10 / 2020 (-1 % vs. vko 13).
      • +32 % vuoden 2020 viikkoon 14 verrattuna
    • Helsingissä -20 % vs. vko 10 / 2020 (+1 % vs. vko 13)
    • Espoossa -14 % vs. vko 10 / 2020 (+1 % vs. vko 13)
    • Vantaalla -18 % vs. vko 10 / 2020 (-1 % vs. vko 13)
    • Tampereella -19 % vs. vko 10 / 2020 (-1 % vs. vko 13)
    • Turussa -19 % vs. vko 10 / 2020 (-2 % vs. vko 13)
    • Oulussa +13 % vs. vko 10 / 2020 (+4 % vs. vko 13)
  • Jalankulkijamäärät kaupunkien keskustoissa vko 14 (vs. viikkojen 2-8 keskiarvo 2020):
    • Helsinki -50 % (+2 % vs. vko 13) (Lähde: Helsingin kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
    • Turku -34 % (-10 % vs. vko 13) (Lähde: Turun kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
  • Metron nousijamäärät (Lähde: HKL):
    • vko 14 -55 % vs. helmikuun normaali viikko (-1 % vs. vko 13)