Ihmiset liikkuvat ulkoilualueilla ja siellä, missä myös ulkomainonta sijaitsee ja tavoittaa.
Ulkomainonnan yleisömäärissä hiihtoloman vaikutus näkyy tieliikenteessä
Viime viikolla yleisömäärissä eri ympäristöissä näkyi osittain hiihtolomaviikon vaikutus, etenkin tieliikenteessä oli nähtävissä muutoksia. Pääkaupunkiseutua ja Turkua lukuun ottamatta liikennemäärät kasvoivat lähes kaikissa kaupungeissa. Jalankulkijamäärät kasvoivat Turussa, Helsingissä puolestaan laskivat. Muuten ympäristöjen yleisömäärät pysyttelivät tasaisina.Ulkomainonnan yleisöt eri ympäristöissä, tilanne 1.3.2021:
- Ruokakaupat ja apteekit (Lähde: Google Mobility Report)
- vko 7 -5 % vs. vko 6 (+0 %-yksikköä vs. vko 3 / 2020)
- Vähittäiskaupat ja vapaa-aika (Lähde: Google Mobility Report)
- vko 7 -24 % vs. vko 6 (-0 %-yksikköä vs. vko 3 / 2020)
- Joukkoliikenne (Lähde: Google Mobility Report)
- vko 7 -43 % vs. vko 6 (+0 %-yksikköä vs. vko 3 / 2020)
- Liikennemäärät vko 8 (Lähde: Väylävirasto):
- koko Suomessa -12 % vs. vko 10 / 2020 (-2 % vs. vko 7).
- -14 % vuoden 2020 viikkoon 8 verrattuna
- Helsingissä -19 % vs. vko 10. (-5 % vs. vko 7)
- Espoossa -15 % vs. vko 10. (-5 % vs. vko 7)
- Vantaalla -16 % vs. vko 10. (-5 % vs. vko 7)
- Tampereella -11 % vs. vko 10. (+1 % vs. vko 7)
- Turussa -18 % vs. vko 10. (-3 % vs. vko 7)
- Oulussa +14 % vs. vko 10. (+4 % vs. vko 7)
- koko Suomessa -12 % vs. vko 10 / 2020 (-2 % vs. vko 7).
- Jalankulkijamäärät kaupunkien keskustoissa vko 8 (vs. viikkojen 2-8 keskiarvo 2020):
- Helsinki -26 % (Lähde: Helsingin kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
- Turku -21 % (+14 % vs. vko 7). (Lähde: Turun kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
- Metron nousijamäärät (Lähde: HKL):
- vko 8 -41 % vs. helmikuun normaali viikko (-3 % vs. vko 7)