Viime viikolla ulkomainonnan yleisömäärissä ei ollut suuria muutoksia nähtävissä missään ympäristössä. Yleisömäärät ovat pysytelleet jokseenkin tasaisina jo useamman viikon. Joulukaupan käynnistyessä toden teolla arvion mukaan viikolla 48-49, on odotettavissa vilkastumista myös yleisömäärissä useassa ympäristössä.  



Ulkomainonnan yleisöt eri ympäristöissä, tilanne 16.11.2020:
 
  • Ruokakaupat ja apteekit (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 45 -1 % vs. vko 7 (+1 %-yksikköä vs. vko 44)
  • Vähittäiskaupat ja vapaa-aika (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 45 -13 % vs. vko 7 (+2 %-yksikköä vs. vko 44)
  • Joukkoliikenne (Lähde: Google Mobility Report)
    • vko 45 -35 % vs. vko 7 (-1 %-yksikköä vs. vko 44)
  • Kauppakeskusten kävijämäärät (Lähde: Locomizer):
    • 3.11.-9.11. -42 % vs. helmikuun normaali viikko (+0 % vs. päivät 27.10.-2.11.)
      • Mittauksessa mukana olevat kauppakeskukset: Koskikeskus Tampere, Ratina Tampere, Columbus Helsinki, IsoKarhu Pori, Iso Omena Espoo, IsoKristiina Lappeenranta, Trio Lahti, Kämp Galleria Helsinki, Itis Helsinki, Myyrmanni Vantaa
  • Liikennemäärät vko 46 (Lähde: Väylävirasto):
    • koko Suomessa -2 % vs. vko 10. (-2 % vs. vko 45).
      • -6 % vuoden 2019 viikkoon 46 verrattuna
    • Helsingissä -3 % vs. vko 10. (-1 % vs. vko 45)
    • Espoossa +2 % vs. vko 10. (-1 % vs. vko 45)
    • Vantaalla -1 % vs. vko 10. (+0 % vs. vko 45)
    • Tampereella -1 % vs. vko 10. (-2 % vs. vko 45)
    • Turussa -5 % vs. vko 10. (-1 % vs. vko 45)
    • Oulussa +15 % vs. vko 10. (-1 % vs. vko 45)
  • Jalankulkijamäärät kaupunkien keskustoissa vko 46 (vs. viikkojen 2-8 keskiarvo):
    • Helsinki -10 % (-3 % vs. vko 45). (Lähde: Helsingin kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
    • Turku -18 % (+2% vs. vko 45). (Lähde: Turun kaupunki, Eco-counter -jalankulkijalaskurit)
  • Metron nousijamäärät (Lähde: HKL):
    •  vko 46 -26 % vs. helmikuun normaali viikko. (-2% vs. vko 45)