Kampanjan tavoite: Muistuttaa kaupunkilaisia pienten asioiden voimasta ja siitä, kuinka nyt on aika välittää lähimmäisestä.
Mediamix: Ulkomainonta
JCDecaux ulkomainonta: Digitaalinen ulkomainonta 11 Suomen suurimmassa kaupungissa
Kohderyhmä: Kaupunkilaiset JCDecaux’n digikaupungeissa
Kampanja-aika: Viikot 20 – 21 (Teaser viikolla 19).
Tulokset: 1232 yksilöllistä kävijää, 1339 lähetettyä viestiä, artikkeli Markkinointi&Mainonta -lehdessä



SEK ja JCDecaux lähtivät yhteistuumin lievittämään korona-ajan aiheuttamaa ahdistusta todellisella hyvän mielen ulkomainoksella. Pienet Asiat muistutti kaupunkilaisia pienten eleiden voimasta, ja siitä kuinka tällaisina hetkinä on tärkeää välittää lähimmäisistään.

Dynaamisessa ulkomainoskampanjassa kaupunkilaiset pääsivät pienetasiat.fi -sivustolla lähettämään kannustavan viestinsä digitaalisiin ulkomainoksiin ympäri Suomen.

 

Taustalla halu kannustaa kriisin keskellä

Pienet Asiat -kampanja syntyi halusta kannustaa kaupunkilaisia vaikean ajan keskellä.

Kipinä kampanjan toteuttamiseen syttyi SEK:n lähestyttyä JCDecaux’ta idealla yhteiskunnallisesta kampanjasta. Ideasta innostuttiin molemmissa organisaatioissa toden teolla ja hommiin ryhdyttiin välittömästi.

Kampanjan toteutustavaksi valikoitui osallistava ulkomainoskampanja, sillä mikä olisikaan parempi tapa tukea lähimmäistä kuin kannustava viesti kaupunkien kaduilla. Kampanjassa yksilön viesti tavoitti koko valtakunnan, millä korostettiin pienten asioiden voimaa.

 

Lähtölaukaus SEK:n uudelle liikkuvan kuvan yksikölle

Kampanjan aineistoissa hyödynnettiin keväistä vuodenaikaa. Kaupunkilaisia piristäviä viestejä täydensivät SEK:n uuden liikkuvan kuvan yksikön OSASTOn luomat upeat videoaineistot, joissa luonto heräsi eloon piristävien viestien taustalla.

Merkityksellinen kampanja oli upea lähtölaukaus OSASTOlle, jonka alkutaivalta kuvittaa historiallisestikin poikkeuksellinen tilanne.

Voit lukea lisää OSASTOsta ja kampanjan tausoista tästä Marmain artikkelista

 

Hyviä tuloksia hyvän mielen kampanjalle

Pienet Asiat -kampanjan aikana lähetettiin 1339 kannustavaa viestiä ja sivustolla vieraili toukokuun aikana 1232 kaupunkilaista.

Kävijämäärissä näkyy selvästi, kuinka toukokuun loppua kohden ihmiset uskaltautuivat enenevässä määrin ulos. Yleensä kampanjoiden huippu saavutetaan sen ensimmäisinä päivinä, kun taas Pienet Asiat -kampanjan vaan kiihtyi sen jälkimmäisen viikon myötä.
 
pienet asiat kuvaaja

Osallistavat ulkomainoskampanjat rakennetaan tänä päivänä kuin käden käänteessä. Jos olet kiinnostunut oman dynaamisen kampanjan suunnittelusta, asiakaspalvelustamme saat parhaat vinkit alkuun pääsemiseen:

Kysy lisää asiakaspalvelustamme: