Onnistumisia kuluttajan ostopolulla

Mainostaminen lähellä ostopäätöstä on tehokas tapa vaikuttaa tuotteen menekkiin, mutta ostopolku on muutakin kuin kaupassa nähtävää mainontaa. Askel ostopäätökseen otetaan usein kauan ennen kauppareissua - ainakin alitajuisesti.

Tämän vuoksi on tärkeää, että brändisi on mukana ostopolun kaikissa vaiheissa. Tehokkaimmat mainoskampanjat yhdistävät näkyvyyteensä useampia formaatteja varmistaen, että brändi on mukana kuluttajan elämässä, muistuttamassa ja aktivoimassa myös, silloin, kun arjen ostopäätöksiä vasta suunnitellaan.

Vilkaise alla olevasta visualisoinnista, kuinka ulkomainonta asettuu asiakkaan ostopolulle:

 


Hyvä esimerkki tuloksellisesta koko ostopolun haltuunotosta on VIA:n kampanja, joka kasvatti tuotteen myyntiä yli 20%.

 

Ostoskärryillä mukaan kauppaan

Saat halutessasi brändisi seuraamaan asiakastasi jopa kauppaan sisään hyödyntämällä ostoskärryjen mainospaikkoja. Ostoskärryt ovat yksi ainoista tavoista tuoda mainoksisesi kaupan sisälle vaikuttamaan kuluttajan valintaan.

Yhdellä ostoskärrykampanjalla pääset mukaan 7,7 miljoonalle kauppareissulle12. Kun miettii, kuinka paljon kärryjä kaupassa kiertää, ja kuinka moni kuluttaja siellä liikkuu, on mainoksesi teho taattu. Moni asiakkaamme on kasvattanut myyntiään ostoskärryjen avulla. Vilkaise vaikka, miten Hamppusnack melkein tuplasi myyntinsä ostoskärryillä.

 

Ostopolku haltuun klassisella ulkomainonnalla

Jos Ostoskärryillä aktivoidaan asiakas ostopäätöksen hetkellä, klassisilla julistepinnoilla levität viestisi läpi kuluttajan koko ostopolun.

Nosta tuotteesi asiakkaan top-of-mindiin valloittamalla kauppojen eteiset ja parkkipaikat Shopper -pinnoilla. Voit myös ulottaa kampanjasi taajamiin, suurperheiden asuinalueille, ja vaikuttaa näin isoihin ostoskoreihin.

Hyödynnä myös kohdennettuja Abribus -paketteja ottaaksesi haltuun ulkomainokset 250m säteellä ostopaikoista. Näin varmistat, että tavoitat juuri oikeat kuluttajat ostopolun aikaisessa vaiheessa.

 

Point-of-Sale -mainokset auttavat käyttö- ja päivittäistavaratuotteita erottumaan massasta. Jos brändisi on kuluttajan mielessä monta kertaa päivässä, voit olla varma, että sillä on hyvät mahdollisuudet päätyä kassan hihnalle.

Jos haluat hyppätä kaupan myyntilistojen kärkeen, kysy asiakaspalvelustamme lisävinkkejä ostoympäristön mainosmahdollisuuksien hyödyntämiseen:
 

Kysy lisää asiakaspalvelustamme: