1. Aloita kirjautumalla Service-online palveluun

Ulkomainonnan suunnittelijoille tuttuun palveluun on nyt ilmestynyt ”Tilaa digitaalista näkyvyyttä" -painike. Tätä klikkaamalla pääset uusiutuneeseen tilaustyökaluun.

Palvelu pyytää sinulta aluksi näkyvyyden perustiedot. Alasvetovalikosta löydät sinulle merkityt asiakkaat, ja tekstikenttiin voit kirjoittaa mainostettavan tuotteen sekä nimetä uuden näkyvyytesi.

Kun olet valmis, paina ”Siirry tilaamaan” -nappia, jolloin palvelu ohjaa sinut uuteen työkaluun.
 


 

2. Valitse haluamasi vaikutusalueet

Uusitussa suunnittelutyökalussa digihubit on paketoitu valmiiksi vaikutusalueiksi. Klikkaamalla kartan vasemmalla puolella olevia valintaruutuja otat vaikutusalueita mukaan näkyvyyteesi.

Huomaa, että joitain vaikutusalueita ei voi valita samaan näkyvyyteen. Voit valita esimerkiksi Helsingin vaikutusalueista vain yhden. Jos haluat räätälöidä näkyvyyttäsi tarkemmin, se onnistuu edelleen vanhaan malliin asiakaspalvelumme kautta.
 


 

3. Tutustu vaikutusalueen kuvaukseen

Vaikutusalueet ilmestyvät riveinä kartan alle. Katso alueen kuvaus klikkaamalla riviä.

Vaikutusalueen kuvauksesta löydät mm. valokuvia alueen digihubeista ja säännöllisesti päivittyvän datakortin, jonka avulla tunnistat helposti näkyvyyteesi sopivimmat paketit.

Kuvauksen alta löydät myös linkin näkyvyytesi tarvitsemiin aineisto-ohjeisiin.

Voit arvioida näkyvyytesi potentiaalista tavoittavuutta ja kustannusta riviltä löytyvien OTC (opportunity-to-contact) ja esimerkkihinta -sarakkeiden avulla.

 



 

4. Valitse näkyvyytesi ajankohta ja ajalliset kohdennukset

Alaspäin rullaamalla löydät työkalun ajastusosion. Kalenterista klikkaamalla voit valita yksittäisiä päiviä tai viikkoja, jolloin ulkomainoksesi näkyy.

Päivien lisäksi voit ajastaa näkyvyytesi jopa tiettyyn päivänosaan. Uutena ominaisuutena voit nyt valita myös useampia päivänosia; esimerkiksi aamun ja illan.

Halutessasi voit rakentaa pidempiaikaisia näkyvyyksiä, vaikkapa varaamalla loppuvuoden kaikki maanantaiaamut.
 


 

5. Säädä näyttökerrat haluamallesi tasolle

Seuraavassa osiossa pääset säätämään näkyvyyden budjettiisi sopivaksi.

Valitse liukusäätimellä kullekin vaikutusalueelle haluamasi näyttökerrat, tai syötä täsmällinen numero osoittimen oikealla puolella olevaan laatikkoon. Työkalu lataa hetken ja näyttää sitten vaikutusalueelle saatavilla olevien näyttökertojen määrän ja valitsemasi näkyvyyden alustavan hinnan.

Halutessasi voit vilkaista myös vaikutusalueiden päiväkohtaisen saatavuuden, mikä auttaa sinua arvioimaan niiden kapasiteettia ja kampanjasi tulevaa näkyvyyttä.
 

 

6. Katso kampanjan yhteenveto

Kun olet tyytyväinen valitsemaasi näkyvyyteen, on aika siirtyä katsomaan sen yhteenvetoa.

Yhteenvedossa näet valitsemasi vaikutusalueet, kohdennukset ja näyttökertamäärät, sekä niille lasketut OTC -luvut ja bruttohinnat. Vaikutusalueen riviä klikkaamalla voit myös vilkaista, mihin sijainteihin kampanjasi kohdistuu.

Yhteenvedon hintaerittelystä löydät asiakkaasi etutason mukaisen nettohinnan näkyvyydellesi.

 



Kun olet tyytyväinen valitsemaasi kokonaisuuteen, klikkaa ”Vahvista näkyvyys” -painiketta. Työkalu varmistaa vielä, että haluat todella tilata kampanjan. Kun olet varma tilauksestasi, paina ponnahdusikkunan ”Vahvista näkyvyys” -painiketta.

Tämän jälkeen tilauksesi lähtee matkaan ja järjestelmä varaa kampanjallesi valitun näkyvyyden. Huomaa että tämä on sitova tilaus, eikä tarjouspyyntö kuten aiemmassa versiossa.

Lopulta sinulle lähetetään sähköpostilla vielä tilausvahvistus.

Kun olet vahvistanut näkyvyyden, työkalu ohjaa sinut takaisin Service-online palveluun, mistä löydät juuri tilaamasi kampanjan ”Digitilaukset” välilehdeltä.

 



Näin helposti onnistui digitaalisen ulkomainosnäkyvyyden tilaaminen. Ei enää tarjouspyyntöjen pallottelua tai alta sulanutta kapasiteettiä, vaan kaikki kontrolli on sinun käsissäsi.

Kokeile uutta tilaustyökalua jo tänään. Jos sinulla herää kysymyksiä työkalun käytöstä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai palvelusta löytyvällä chatillä.
 

Kysy lisää asiakaspalvelustamme: