Posse otti tilan haltuun


MTV3:n digitaalisessa ulkomainoksessa Posselaiset miimikot vangittiin diginäyttöön sisälle. Välinettä hyödynnettiin sisällön suunnittelussa ja osana sisältöä hienosti. Myös tärkein elementti, mainostaja, kävi selväksi yhdellä silmäyksellä. Posse otti ulkotilan, näytön sekä sisällön haltuun ja koko 10 sekuntia oli täyttä toimintaa. Liike toimi katseen vangitsijana mutta ei ollut vaaraa, ettei pääsisi juoneen mukaan, vaikka näkisi mainoksen vasta puolesta välistä.

 
 

Marimekon harmonia


Marimekon sisällössä hyödynnettiin vaakaformaattia innovatiivisesti; se käännettiin yksinkertaisesti vain pystyyn ja niin taitavasti, ettei lopputulos näytä lainkaan väkinäiseltä. Mainos on kokonaisuutena harmoninen ja näyttää kauniilta. Marimekon brändi on hyvin esillä ja kokonaisuus on taattua Marimekko-laatua.

 
 

Gummerus oli värikäs ja vangitseva


Gummeruksen Tyttöjen kaupunki -mainos on niin värikäs, että se vangitsee katseen. Mainoksen rakenne on nerokas: ensin esitellään itse kirja eli tuote, sitten slogan ja lopuksi tuodaan vielä tuote esille. Toisto toimii tässä mainoksessa erinomaisesti. Sisältö ei ole lainkaan hätäinen, vaan siinä on hyödynnetty koko 10 sekuntia. Myös koko näytön tilaa on hyödynnetty hienosti jopa hypnoottisessa ja värikkäässä sulkaliikkeessä.