Lounasravintola FitWok sijaitsee aivan Kuopion keskustassa, torin tuntumassa, ja tarjoilee arkisin ja lauantaisin terveellisiä ja etenkin urheilijoiden ruokavalioihin sopivia lounaita liikkuville kaupunkilaisille.  

“FitWok on taustaltaan pieni perheyritys, ja meillä on toimipisteet Kuopion lisäksi Tampereella ja Jyväskylässä. Minä pyöritän pääasiassa käytännön päivittäistä toimintaa täällä Kuopiossa”, vuoropäällikkö Juho Kela kertoo.  

FitWok on erityisesti urheilijoiden ja liikuntaa harrastavien suosiossa, ja ravintola tekee Kuopiossa aktiivista yhteistyötä paikallisten urheiluseurojen kanssa. Viisi vuotta sitten perustetussa ravintolassa onkin ollut vilkasta, aina korona-aikaan asti.

“Korona ja sen mukanaan tuomat rajoitustoimet ovat vaikuttaneet liiketoimintaamme, kun välillä on jouduttu sulkemaan sali kokonaan, ja ihmiset ovat etätöissä ja lounastavat vähemmän keskustojen ravintoloissa. Myös kuntosalien ja liikuntapaikkojen sulut ovat vaikuttaneet, mutta olemme kyllä pärjänneet. Noutoruokaa menee vastaavasti enemmän”, Kela kertoo.  

Käy tutustumassa FitWokiin.  

Ulkomainonnalla huomiota omalle lounasruuan verkkokaupalle

Keväällä FitWokissakin huomattiin ostaulkomainontaa.fi-palvelun kilpailu, jossa tarjolla oli ilmaista ulkomainontatilaa Kuopion keskustassa, ja siihen päätettiin osallistua. Voiton myötä palkintona saatu ulkomainospaikka haluttiin käyttää mahdollisimman tehokkaasti hyödyksi  

“Olimme juuri avanneet oman verkkokauppamme, josta voi tilata noutoruokia ja halusimme saada sille mahdollisimman paljon näkyvyyttä”, Kela kertoo.  

Rajoitusten ja etätöiden aikakaudella monia ravintoloita on kannatellut take away –myynti ja kotiinkuljetuspalvelut.  

“Monet käyttävät valtakunnallisia kotiinkuljetusalustoja, koska ne ovat asiakkaalle toki hyvin käteviä. Yritykselle on kuitenkin haastavaa saada katetta näiden kautta, joten siksi perustimme oman kanavan take away –tilauksille. Suoraan ravintolasta tilattuna annoksesta jää enemmän ravintolan käteen”, Kela summaa.  
 
Fitwok Kuopion digitaalinen ulkomainos Kauppatorin hubissa
 

Some tuo ihmisiä ravintolaan

Pienelle yritykselle isojen markkinointipanostusten tekeminen on haastavaa, etenkin haastavina aikoina. Kuten monet pienet yritykset, FitWok panostaa paljon ilmaiseen tai hyvin kustannustehokkaaseen somemarkkinointiin. Facebookia ja Instagramia päivitetään ahkerasti.

“Somemarkkinoinnin tehtävänä on paitsi tietenkin saada uusia ihmisiä käymään ravintolassamme, myös muistuttaa jo kanavalla olevia olemassaolostamme.”

Urheiluseurojen kanssa tehtävä yhteistyö tuo osaltaan näkyvyyttä, ja buustaa myös somessa tehtävää ilmoittelua. FitWokin markkinointitempauksiin kuuluvat muun muassa erilaiset kilpailut, joissa palkintona on lippuja yhteistyökumppaneiden peleihin. Niiden on huomattu myös tuoneen ihmisiä paikanpäälle lounastamaan.
 
Fitwok Kuopion digitaalinen ulkomainos Kaupungintalon hubissa
 

Ulkomainos kertoo läsnäolosta  

Palkintona voitettu ulkomainoskampanja ei ole FitWokin ensimmäinen. Yritys on myös aiemmin käyttänyt ulkomainontaa avatessaan uusia toimipisteitä. Lanseerausmediana ulkomainonta koetaankin yrityksessä verrattomana.  

“Ulkomainonnalla kerrotaan tehokkaasti katukuvassa, että nyt me olemme täällä. Kun uutta toimipistettä avataan, melkein pitää lähteä siitä, että kukaan ei tiedä eikä tunne. Viesti pitää saada kulkemaan tehokkaasti, ja ulkomainos on tehokas tapa tehdä se”, Kela kertoo.  

 

 

Haluaisitko ulkomainoksesi Kuopion parhaille paikoille?