Tämä on käännös. Alkuperäinen lehdistötiedote luettavissa täällä.
 

JCDecaux SA (Euronext Pariisi: DEC), maailman suurin ulkomainosyritys, on saanut ylistystä ilmastoteoistaan kuluvana vuonna, saavuttaen paikan globaalin ympäristövaikutuksiin keskittyvän hyväntekeväisyysjärjestö CDP:n arvovaltaisella ilmastonmuutoksen ’A-listalla’, joka myönnettiin yrityksen vuotta 2018 käsittelevän ilmastoraportin pohjalta.

JCDecaux, joka on ollut CDP:n listalla vuodesta 2011, tunnustettiin toimistaan päästöjen vähentämisessä, ilmastoriskien lieventämisessä ja vähähiilisen talouden kehittämisessä, pohjautuen yrityksen toimittamaan dataan CDP:n vuoden 2019 ilmastonmuutoskyselyssä. JCDecaux on yksi harvoista tuhansien joukosta valituista huippusuoriutuvista yrityksistä, jotka ovat päässeet A-listalle.

Vuosittain julkaistua CDP:n ympäristöselontekoa ja pisteytysprosessia pidetään laajalti malliesimerkkinä yhtiöiden ympäristötoimien läpinäkyvyydestä. CDP käyttää tarkkaa ja riippumatonta metodologiaa arvioidakseen 8400 kyselyyn osallistunutta yritystä myöntäen kaikille arvosanan A:sta D:hen. Arvio pohjautuu tiedonannon laajuuteen, ympäristöriskien tiedostamisen ja hallinnan tasoon, sekä näyttöihin parhaista käytännöistä ympäristöjohtajuudessa, kuten esimerkiksi kunnianhimoisten ja merkityksellisten tavoitteiden asettamisesta.

Vain muutama kuukausi tätä aiemmin JCDecaux vahvisti sitoutumisensa ilmastoon ja uusiutuvaan energiaan liittyessään ensimmäisenä ulkomainosyrityksenä RE100:aan Ympäristöviikon yhteydessä New Yorkissa Syyskuussa 2019. RE100 on maailmanlaajuinen johtajuusaloite, jonka yritykset ovat sitoutuneet 100 prosenttisesti uusiutuvan energian käyttöön. Sijoittuminen CDP:n A-listalla todistaa jälleen JCDecaux Groupin sitoutumisen vastuulliseen liiketoimintastrategiaan, sekä organisaation tutkimus- ja kehityssuunnan relevanssin, jonka mahdollistaa sen eri tiimien päivittäinen toiminta ympäri maailman.

Esimerkkinä tästä JCDecaux pyrkii aktiivisesti pienentämään energiankulutusta sen analogisissa kadunkalusteissa vaihtamalla nykyisiä valaistusjärjestelmiä LED- ja älyvalaistusratkaisuihin. Kalusteiden energiatehokkuutta on pystytty parantamaan yli 60% muuttamalla tapaa, jolla valaistusta käytetään kuten säätämällä valaistuksen tasoa tai asentamalla liiketunnistimia.

JCDecaux’n digitaalisiin kadunkaluisteisiin käytetään selektiivistä ja tarkasti keskittynyttä strategiaa. Valinnassa käytetään tiukkoja laatu- ja energiatehokkuuskriteerejä, joilla varmistetaan, että näyttöjen energiankulutus on tarkasti linjassa niiden käyttötarkoituksen kanssa. Viimeisen kymmenen vuoden ajan, JCDecaux on myös kehittänyt valosähköisten aurinkopaneelien käyttöä kalusteissaan kasvattaakseen uusiutuvien energioiden hyödyntämistä.

Vuoden 2019 lopussa JCDecaux kattaa 75% sähkönkulutuksestaan uusiutuvalla energialla, 19 maan kattaessa tarpeensa jo 100 prosenttisesti, kolme vuotta lopullista 2022-tavoitetta edellä. JCDecaux edistää myös matalamman ympäristövaikutuksen omaavien ajoneuvojen käyttöä, valitsemalla työntekijöilleen matalapäästöisiä kulkuvälineitä (sähkö, nestekaasu, hybridi, yms.) aina kuin mahdollista.

Tutkimus- ja kehitysinsinöörit analysoivat tuotekehityksen elinkaarta, soveltaen ekosuunnittelun prinsiippejä ja kunnostaen kalusteita kiertotalouden periaatteita noudattaen. Näiden toimien tuloksena JCDecaux on madaltanut hiilipäästöjään 33% vuosien 2017 ja 2018 välillä.

Paul Simpson, CDP:n toimitusjohtaja sanoi: ”Onnittelut yrityksille, jotka ovat saavuttaneet paikan CDP:n A-listalla edelläkävijyydestään ympäristötehokkuudessa ja -läpinäkyvyydessä. Ilmaston hätätila, metsän hävittäminen ja veden puute luovat suuren mittakaavan liiketoimintariskejä. Tilanne tarjoaa kuitenkin mahdollisuuksia asioihin puuttumiseen, ja on selvää, että yksityisellä sektorilla on tärkeä rooli näinä kriittisinä aikoina. A-listan yritykset näyttävät markkinalle esimerkkiä yhtiöiden vastuullisuudesta, torjuen ympäristöriskejä ja varmistaen menestyksensä myös huomispäivän taloudessa.”

Jean-François Decaux, JCDecaux’n johtoryhmän puheenjohtaja ja toinen toimitusjohtaja kommentoi valintaa näin: ”Olemme hyvin tyytyväisiä paikastamme CDP:n A-listalla, jolla tunnustetaan pitkäjänteinen työmme kestävän, planeettaamme ja sen asukkaita kunnioittavan, liiketoimintamallin saavuttamiseksi. Tämä on suuri kunnia, joka tulee vahvistamaan CDP:n tuloksia seuraavien asiakkaidemme luottamusta meihin; asiakkaiden jotka tietävät listalle sijoittumisen kuvastavan kypsyyttä ja johtajuutta jota tarvitaan kohdatessamme ilmastonmuutoksen uhka. Kestävä kehitys mahdollistaa yhtenä liiketoimintastrategiamme ydinelementtinä tulevien muutosten ennakoimisen ja on huomattava kasvun ja innovaation ajuri JCDecaux’lla. Se on muuttanut meidät pysyvästi taloudelliseksi, sosiaaliseksi ja ympäristölliseksi toimijaksi, jonka vastuullisuus ja sitoutuminen vain syvenevät ajan mittaan.”



CDP on maailmanlaajuinen hyväntekeväisyysjärjestö, joka ohjaa yrityksiä ja julkisia toimijoita kasvihuonepäästöjen vähentämiseen, vesivarantojen varjelemiseen ja metsien suojeluun. Sijoittajat ovat äänestäneet sen parhaaksi ilmastotutkimuksen tarjoajaksi. Organisaatio työskenteleekin yli 96 triljoonan euron omaisuuseriä hallinoivien instituutiosijoittajien kanssa, käyttäen sijoittajia ja ostovoimaa vipuna motivoidakseen yrityksiä julkaisemaan ja hallinnoimaan ympäristovaikutuksiaan. Yli 8400 yritystä, jotka edustavat 50% globaalista markkina-arvosta, julkaisivat vuonna 2019 ympäristödatansa CDP:n kautta. Tämän lisäksi 920 kaupunkia, valtiota ja maakuntaa tekevät yhteistyötä organisaation kanssa, mikä tekee CDP:n alustasta yhden parhaista informaation lähteistä maailmassa, kun halutaan ymmärtää miten yritykset ja valtiot ajavat ympäristön muutosta. CDP on We Mean Business -koalition perustajajäsen. Lue lisää osoitteessa: https://cdp.net/en
 

Lataa alkuperäinen lehdistötiedote: