IAB Finland on yhteisö, joka koostuu noin sadasta mainonnan ja -markkinoinnin alalla toimivasta yrityksestä. Yhteisön tärkein tehtävä on kehittää tulevaisuuden digitaalista mainontaa ja markkinointia sekä tarjota jäsenilleen koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa.

 

Eri yritysten asiantuntijat kehittävät toimialaa yhdessä

Yksi IAB:n tärkeimmistä elementeistä on työryhmätoiminta. Eri yritysten edustajista koostuvissa työryhmissä työstetään alalle yhtenäisiä standardeja sekä oppaita aiheesta kiinnostuneille. Työryhmien yhteisenä päämääränä on kehittää toimialaa.

JCDecaux kuuluu digitaalisen ulkomainnon työryhmään. Työryhmän tavoitteena on helpottaa ulkomainonnan käyttöä mediavälineenä sekä kasvattaa ulkomainonnan osuutta markkinasta. Työryhmässä on tähän mennessä määritelty alalle yhteinen termistö.

Tulevan kevään aikana julkaistaan DOOH-ostajan opas. Työryhmän tavoitteena on saada yhdessä määritellyt termit ja standardit jalkautettua alan toimijoiden käyttöön. JCDecaux’lta aktiivijäseninä toimivat Marianne Lehtonen, Xavier Jolas ja Elisa Tamminen.

Uusi ulkomaininnan termistö julkaistaan lähipäivinä. Voit lukea sen IAB:n blogissa.