Ajankohtaista

JCDecaux astuu tekoälyn aikakaudelle

Kirjoittanut JCDecaux Finland | Apr 29, 2024 5:58:23 AM

JCDecaux, luova toimisto Sherpa ja Nesteen entinen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen uskovat generatiivisen tekoälyn muuttavan organisaatioiden työprosesseja sekä -rutiineja nopeasti ja pysyvästi. Hyötyläinen siirtyy yhteistyössä Sherpan kanssa JCDecaux’ille jalkauttamaan tekoälyä pysyväksi osaksi organisaation arkea kolmen kuukauden ajaksi. 

 

Sherpan AI-boostattu metodi ”Expert AI Talent Leasing” haastaa mainostoimistojen perinteiset toimintamallit. Pioneerityö uusien tekoälyjen hyödyntäjänä näkyy jo monien Sherpan asiakkaiden arjessa tehokkuutena, järkevämpänä ajankäyttönä ja parempina tuloksina. Kiitos tuolloin Nesteellä toimineen Mika Hyötyläisen ennakkoluulottomuuden, Sherpa ja Neste toteuttivat ensimmäisenä maailmassa alusta loppuun AI-boostatun mainoskampanjan. Hän on vakuuttunut tekoälyn täysimittaisen hyödyntämisen olevan ainoa tapa menestyä toimistossa, asiakkaalla tai mediassa – ihan lähitulevaisuudessa.

 

”Muutoksen tsunami pyyhkii toimistokenttää parhaillaan. Vanhan liiketoiminnan suojeleminen viimeiseen asti ei vaan ole toimiva resepti uudessa ajassa. Muutos on helppoa ainoastaan sivusta huutelemalla. Myrskyn silmässä se on vaikeaa, kun kaikki tappelee vastaan. Sherpassa ei huudella sivusta vaan johdetaan muutosta. Tähän muutosmatkaan halusin mukaan ja siksi haluan hypätä toimiston puolelle viemään tekoälyä yhdessä asiakkaiden kanssa osaksi arjen liiketoimintaa. Lisäksi JCDecaux yrityksenä tuntui tähän hetkeen juuri oikeanlaiselta. Muutokseen sitoutunut johto, media toimialana ja tekoälyn käyttöönotto strategisella tasolla innostavat juuri nyt enemmän kuin mikään muu”, sanoo uudesta projektistaan innostunut Hyötyläinen.

 

JCDecaux’illa ollaan valmiita uuteen aikakauteen. Globaalin markkinajohtajan menestyksen avain on kuluttajien ja mainostajien tarpeiden ennakoinnissa. ”Meidän on muututtava siinä missä kaikkien muidenkin. Intohimo ja innovaatio ovat toimintamme ytimessä, kun kehitämme mainostajille vertaansa vailla olevia vastuullisia tapoja tavoittaa kaupunkilaisia. Tekoälyn hyödyntäminen liiketoiminnan kasvun mahdollistamisessa on yksi strategiamme painopistealueista. Isosta aiheesta on vaan tosi vaikea saada kiinni ilman ulkopuolista tukea, siksi olemme aivan täpinöissämme tästä uudesta ja jännittävästä yhteistyömallista. Odotukseni ovat korkealla. Tulemme varmasti näkemään konkretiaa ja tuloksia tuottavuusloikista. Uskon, että saamme joukkoomme parhaan mahdollisen kaverin”, kommentoi Elina Valtia, JCDecaux’n toimitusjohtaja.


 

Lisätietoja:

Elina Valtia
JCDecaux Finland
puh: 040 773 8382

Mika Hyötyläinen
Sherpa
puh: 050 458 4132