Ajankohtaista

Jääkiekon MM-kisat Tampereella - näy siellä missä kisakansa liikkuu ja juhlii

Kirjoittanut JCDecaux Finland | Jan 26, 2023 10:22:00 AM

JCDecaux’n ulkomainonnan lätkäpaketit tarjoavat suoran yhteyden sinne missä kisakansa kokoontuu ja juhlii

Jääkiekon MM-kisat Tampereella – näy siellä missä kisakansa liikkuu ja juhlii

Tampere on MM-kiekon koti jälleen toukokuussa. Perinteikäs kiekkokaupunki Tampere lupaa kunnioittaa kiekon kotiinpaluuta tekemällä kaikkien aikojen MM-kisat. JCDecaux’n ulkomainonnan lätkäpaketit tarjoavat suoran yhteyden sinne missä kisakansa kokoontuu ja juhlii.

Vuoden 2023 jääkiekon MM-kisat 12.–28. toukokuuta tarjoaa jälleen loistavat mahdollisuudet brändeille olla tekemisissä Leijona-fanien kanssa. Ja kun kyseessä on kevät, jääkiekko ja MM-kultajahti, faneihin voi laskea lähes kaikki suomalaiset. Ulkomainonta tavoittaa peleihin matkustavat ja niitä seuraavat fanit tehokkaasti Tampereen keskeisimmillä paikoilla.

Viime vuoden kokemusten perusteella yleisömäärät kasvavat MM-kisojen aikana JCDecaux’n digihubien ja mainostaulujen ympärillä kymmenillä prosenteilla.

 

Näin MM-jääkiekko vetää yleisön ulkomainonnan ääreen

Viime vuonna Tampereella pelatut jääkiekon MM-kisat olivat menestys muutenkin kuin urheilullisesti. Suomi voitti kultaa ja Tampereen uusi monitoimiareena keskellä kaupunkia kiinnosti ja keräsi yleisöä. Uusi Nokia Arena sykkii Suomen vetovoimaisimman kaupungin ytimessä, jonne ihmiset tulevat paitsi tapahtumiin myös viihtymään, juhlimaan ja tapaamaan toisiaan.

Viime vuonna jääkiekon MM-kisat alkoivat viikonloppuna yhdeksäs päivä toukokuuta. JCDecaux’n digihubit Tampereen keskustassa mittasivat viikkotasolla 22 prosentin yleisömäärän kasvun mainospaikkojen tuntumassa verrattuna tavalliseen viikkoon. Perjantaina 13.5. nähtiin kisojen ajan suurin päivätason piikki yleisömäärissä.

Seuraavalla viikolla kisat jatkuivat lohkovaiheessa, jolloin pelejä oli eniten. Tämä näkyi välittömästi yleisömäärien kasvuna kaduilla ja toreilla. Viikkotasolla suurimmat yleisöt keräsi Tampereen Keskustori, jossa kasvua oli 40 prosenttia. Sorin aukiolla kasvu oli huimat 83 prosenttia. Viikkotasolla ulkomainoshubit mittasivat Tampereella 32 prosentin yleisömäärän kasvun.

Suurin suhteellinen yleisön kasvu näkyi Sorin aukiolla, Keskustorilla, Tullin hubissa ja Sokos Hämeenkadulla. Yleisesti kisaviikkojen aikana digihubit rekisteröivät sijainnista riippuen 30–50 prosenttia korkeampia yleisömääriä. Tiettyinä päivinä ja kellonaikoina jopa enemmän. Leijonien pelipäivät saavat ihmiset erityisesti liikkeelle ja se näkyy mittauksissa..

 

Väkeä kaupungilla kuin vappuna

Sorin aukiolla yleisömäärät kaksinkertaistuivat toisella kisaviikolla etenkin ilta-aikaan. Useissa muissa JCDecaux’n hubeissa illat saattoivat kerätä yleisöjä lähes 50 prosenttia enemmän verrattuna keskimääräiseen viikkoon samana vuonna.

Oheisessa graafissa näkyy Tampereen keskustan digihubeista kerättyjä signaaleita. Vertailun vuoksi voit tarkastella mittaustuloksia koko vuodelta marraskuuhun asti.

Graafi kertoo, että digihubit mittasivat MM-kisojen aikaan tasaisesti keskimääräistä suurempia yleisölukuja. Tiettyjen päivien piikit ovat lähes verrannollisia vappupiikkiin. Vappu on perinteisesti se vuotuinen juhlapäivä, joka kerää suurimmat ihmisjoukot keskustoihin, puistoihin, toreille ja aukioille.

Katso digihubien keräämät vertailuprosentit yleisömääristä vuonna 2022 Tampereella.

 

 

Nyt on aika varata ulkomainonta jääkiekon MM-kisoihin

Jääkiekon MM-kisat on Suomen keväässä suorastaan karnevalistikseksi riehaantuva koko kansan juhla. Varsinkin kun Suomi pelaa voitosta. Tampere nousee taas vahvasti esiin, kun siellä pelataan Suomen kannalta tärkeät pelit. Vuoden 2023 MM-kisojen toinen lohko pelataan Tampereella ja toinen Latvian Riiassa. Suomi pelaa alkulohkon ottelunsa Tampereella. Tampereella pelataan alkulohkon lisäksi mitalipelit, välierät ja kaksi puolivälierää.

Kisat tulevat näkymään Tampereella kolmen viikon ajan (viikot 19–21) niin paikallisesti, valtakunnallisesti kuin kansainvälisestikin. Odotettavasti asukkaat ja turistit valtaavat jälleen kaupungin keskeiset paikat ja kisatorit.

 

Varmista näkyvyys kisojen aikana: Lätkä-paketit

JCDecaux on koonnut ulkomainonnan Lätkä-paketit Tampereelle. Tutustu paketteihin ja tavoita brändillesi näkyvyyttä ja vastaanottavainen yleisö kisojen aikana.

 

POIKA SAUNOO -näkyvyys

Ota Tampereen uuden ratikan pysäkit haltuun kisojen ajaksi!

• Abribus Tampere Ratikka-paketti / 70 julistetta

 

KISASTUDIO-näkyvyys

Ota MM-kisoihin näkyvyyttä ympäri Tamperetta.

• 100 kpl vapaasti sarjoitettavia mainospintoja

 

YLÄMUMMO-näkyvyys

Varmista näkyvyys Tampereen keskustassa ydinpaikoilla.

• Downtown Tampere / 17 julistetta

 

DEN GLIDER IN -näkyvyys:

Pysäkki haltuun / dominanssi

• julisteet & digitaulut

 

MM-LÄTKÄ DIGI -näkyvyys

Sisältää seuraavat digihubit:

• Tampere keskustori

• Tampere Rautatieasema

• Tampere Linja-autoasema

• Tampere Sorin aukio

• Tampere Sokos Hotel Ilves

• Tampere Sokos Hämeenkatu

• Tampere Koskipuisto

 

TORILLA TAVATAAN -näkyvyys

Koko päivän diginäkyvyys finaalipäivänä torilla.

• Helsingin Kauppatori & Tampereen Keskustori

 

Näillä paikoilla Suomi juhlii

JCDecaux on kerännyt dataa, joka todistaa missä paikoissa juhlittiin ISOsti viimeksi toukokuussa 2022, kun Suomi kaatoi loppuottelussa Kanadan ja voitti MM-kultaa. Kansa rynnisti torille heti pelin päättyessä ja juhla jatkui aamuun saakka.

Näin data kertoo, kuinka kansa kokoontui toreille loppuottelupäivänä 30.5.2022.

 

 

Kiinnostuitko näkyvyydestä lätkän MM-kisojen aikaan?

Ota yhteyttä ja varaa ulkomainonnan paikkasi MM-huumaan valmistautuvan Tampereen parhailta paikoilta nyt. Kerromme mielellämme lisää!