Kampanja: Valio Jäätelöfabriikki
Kampanja-aika: 10/2018
Ulkomainonta: Abrit, Stationlightit

 

Rohkeat jäätelömaut tutuiksi tehokkaasti ja nopeasti

Suomalaiset kuluttajat ovat rohkeita ja innokkaita kokeilemaan uutuuksia. Valio lanseerasi uutuusjätskit onnistuneesti Abri-kampanjalla ja näkyvyyttä tehostettiin pääkaupunkiseudulla, metroasemien Stationlighteissa, joukkoliikenteen vilkkaimmilla paikoilla. Kampanjan raikas luova toteutus toimi mainiosti ulkomainonnan ympäristössä ja kampanjailme sai ihmiset hyvälle tuulelle.


 
Tuotteesta tulee moderni kuva. Voisin kokeilla. Kommentteja kampanjasta
 

Jäätelöfabriikin mainonta puhutteli erityisen hyvin nuoria

Jäätelöfabriikin ulkomainoskampanjan huomioarvo tutkittiin pääkaupunkiseudulla. Kaikista kyselyyn vastanneista 73% ostaa jäätelöä vähintään 1-3 kertaa kuukaudessa. Kampanja saavutti korkean huomioarvon, korostuen nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa, jossa huomioarvo oli huikea 65%!


 
Kiinnostavat makuyhdistelmät! Kommentteja kampanjasta
 
valio jäätelöfabriikki aura laku ulkomainos
 

Valion brändi tunnistettiin hyvin

Tutkimuksen mukaan kampanja oli erittäin pidetty ja 59% vastaajista sai positiivisen kuvan mainonnasta. Puolet kaikista vastaajista tunnisti Valion mainostajaksi ja erityisen hyvin se tunnistettiin 35-49 -vuotiaiden keskuudessa. Luova linja toimi erittäin hyvin ja mainonnalla oli selkeä vaikutus kuluttajien ostokäyttäytymiseen.  Mainonnalla onnistuttiin hyvin herättämään kuluttajien uteliaisuus ja halu kokeilla tuotteita.


 
Värikästä, raikasta, uusia makuja. Kommentteja kampanjasta
 

Kesällä jäätelö maistuu

Kesällä kuluttajat liikkuvat ulkona, kaupunkien sykkeessä. Jäätelön kulutus kasvaa ja varsinkin hellekesä nostaa menekin huippulukemiin. Jäätelö saa ihmiset hyvälle tuulelle erityisesti silloin, kun onnistuu löytämään omaa makuhermoa kutkuttavan suosikkinsa runsaasta tarjonnasta.