Kampanjan tavoite: Kiihdyttää myyntiä, vahvistaa tunnettuutta ja tietoisuutta ravintolan sijainnista, saada uusia appilatauksia
Mediamix: Ulkomainonta, kohdennettu some, podcastit
JCDecaux ulkomainonta: Diginäkyvyys Helsingin keskustassa
Kohderyhmä: Nuoret urbaanit aikuiset sekä lounasruokailijat
Kampanja-aika: Toukokuu 2019
Tulokset: Myynnin kasvu toukokuu vs huhtikuu +15%, lounasruokailijoiden kävijämäärä +5%, afterwork myynnin kasvu +2%, appilatauksissa pientä kasvua

 

Kampanjan avulla huikea kasvu

Vuosi sitten avatun Kotipizza Groupin No Pizza -pilottiravintolan sijainti Citycenterin toisessa kerroksessa oli näkyvyyden suhteen haasteellinen.

Tietoisuutta ravintolan sijainnista lähdettiin vahvistamaan ulkomainonnan avulla. Kampanja ajoitettiin toukokuuhun, kun remontoitu tila ja päivitetty menu oli valmiina vastaanottamaan asiakkaat. Homma toimi ja toukokuussa kirjattiin huikea 15% myynnin kasvu!

 
Kampanjan tulokset olivat erittäin rohkaisevia, ja suoraan sanoen ei edes odotettu näin kovaa kasvua. Rainer LindqvistMarketing Director, Kotipizza Group


Hyperlokaali kampanja ohjasi lounaalle ravintolaan

Kampanja keskustan digeissä osoittautui oivaksi ratkaisuksi tavoiteltaessa ruokailijoita kiireiseen lounasaikaan.

Dynaaminen dataa hyödyntävä mainonta, kohdennetulla viestillä, toimi hyvin. Kohderyhmän huomio napattiin tehokkaasti ja pizzannälkäiset löysivät ravintolan. Lounasruokailijoiden määrä kasvoi 5%.

 
ulkomainos asematunnelissa kotipizzan No Pizza konseptin mainos
 

Keskiviikkojen mausteena ”No Bullshit” -afterworkit

No Pizza halusi kampanjan avulla tavoittaa nuoret urbaanit aikuiset ja profiloitua illan tapaamispaikkana. Keskiviikkojen afterworkit ja pizza+olut combo tarjous ulkona, houkuttelivat pizzabaariin.

No Pizzan ja Featin yhteistyössä toteuttamat No Bullshit -afterworkit ja podcast toimivat osana kampanjaa. Rennossa talkshowssa keskustellaan päiväpolttavista aiheista suosittujen artistien kanssa. Vilkaise täältä afterworkkien tunnelmia.

 

Tuloksia monikanavaisella kampanjalla

Kampanja on erinomainen esimerkki monikanavaisen markkinoinnin onnistumisesta, jossa eri toimenpiteet tukevat toisiaan. Dynaaminen ulkomainonta, kohdennettu some sekä afterwork-podcastit vaikuttajavieraineen tavoittivat kohderyhmät tehokkaasti.