Uusi tilausmalli on kaikessa yksinkertaisuudessaan nappi, joka tarjouspyynnön lähettämisen sijaan vahvistaa digitaalisen ulkomainosnäkyvyyden.

Uudistuksen yhteydessä digihubeista siirrytään selkeämpiin ja helpommin ostettaviin vaikutusaluekokonaisuuksiin. Samalla tuomme käyttöösi uutta dataa alueiden yleisöistä, mikä auttaa sinua suunnittelemaan tehokasta ulkomainontaa aiempaa helpommin.


 

Sujuvampi tapa ostaa digitaalista ulkomainontaa

Pari vuotta sitten lanseerattu digitaalisen ulkomainonnan suunnittelutyökalu otti 30.3. seuraavan kehitysaskeleen, kun siirrymme automatisoituun ostamiseen. Uudistuksen päätavoitteena on ollut selkeyttää, nopeuttaa, ja helpottaa mediatoimistojen kampanjasuunnittelua.
Mediatoimiston arkea helpottaa työkaluun tuotu kapasiteetin ajantasainen saatavuus, sekä asiakaskohtaiset alennukset ja nettohinta.

Aiempaa hubeihin pohjautuvuvaa, modulaarista suunnittelumallia on mediatoimistojen palautteen pohjalta yksinkertaistettu, jonka seurauksena syntyivät digitaaliset vaikutusalueet. Vaikutusalue on valmis kokoelma digihubeja, joita on yhdistelty viimevuosien ostokäyttäytymisen perusteella luonteviin kokonaisuuksiin.

Uudet vaikutusalueet jakautuvat neljään kategoriaan: Kaupunkidigit, Metroasemat, Digi Shopper -ostoympäristö, ja muut vaikutusalueet. Voit tutustua tarkemmin uusiin vaikutusalueisiin digisuunnittelutyökalussamme.

Vaikka vaikutusalueet ovat aiempaa isompia yksiköitä, myös pienten kampanjoiden ostaminen onnistuu edelleen. Säädä vaikutusalueen näyttökerrat vastaamaan budjettiasi, tai nappaa kampanjaan vain haluamasi päivät ja päivänosat.

 

Data paljastaa kampanjasi yleisön

Uusien vaikutusalueiden mukana saat myös uutta mielenkiintoista dataa niiden alueella liikkuvista kuluttajista.

Säännöllisesti päivittyvä profiilikortti paljastaa potentiaalisen yleisön, joka vaikutusalueella on tavoitettavissa. Kortilla on neljä mielenkiintoista osiota:
  • Heatmap-ominaisuus näyttää mistä kuluttajat tulevat vaikutusalueelle.
  • Sosio-demografinen info paljastaa millaiset yleisöt alueella korostuvat.
  • Yleisöanalyysi kertoo, milloin vaikutusalueella liikutaan eniten ja millaiset kiinnostuksen kohteet alueen kuluttajilla korostuvat.
  • POI-kategoriat nostavat esiin alueen yleisimmät palvelut.

Tutustu vaikutusalueiden dataan ja valitse näkyvyyteesi asiakkaalle tehokkaimmat vaikutusalueet.

 


 

Monia hyötyjä ulkomainonnan suunnittelijalle


Ulkomainonnan suunnittelija hyötyy uudistuksesta monin tavoin. Tärkein etu on varmasti tilausmallin nopeus. Jättämällä tilausprosessista yhden kokonaisen vaiheen pois, saadaan läpimenoajat karsittua minimiin.

Siirtyminen vaikutusalueisiin myös sujuvoittaa ulkomainonnan suunnittelua. Selkeät paketit on helpompi rakentaa toimivaksi kampanjaksi ja perustella asiakkaalle, mikä tehostaa mediatoimistojen arkea.




Uusi tilausmalli tulee aluksi vain mediatoimistojen käyttöön, mutta tulevaisuudessa toiminnallisuutta tullaan varmasti hyödyntämään myös avoimessa digisuunnittelutyökalussa.

Voit tutustua uuteen tilausmalliin Service-Online -palvelussa.

Jos tarvitset apua uuden tilausmallin käyttöönotossa, kannattaa vilkaista tämä How-To -video. Kysy myös apua ja vinkkejä asiakaspalvelustamme.

 

Kysy lisää asiakaspalvelustamme:



 
Lähteet:
Telia, Tilastokeskus, Fonecta, Locomizer, JCDecaux