Menu Ota yhteyttä

Vaikutusalue ja digihubi

Digihubi = näyttöjen keskittymä vilkkailla sijainneilla.
Vaikutusalue = laajempi kokonaisuus, joka muodostuu digihubeista.
Näyttökerta = mainoksen näyttökerta yhdessä digitaalisessa näytössä/screenissä.
Näkyvyyteen voidaan valita vain tietyt digihubit tai koko vaikutusalue. 

 

Suunnittele diginäkyvyys: digi.jcdecaux.fi

Lue lisää näyttökertapohjaisesta digitaalisesta ulkomainosnäkyvyydesta Ostajan oppaasta:
 
Suunnitteluohjeet ja digihubien kartat löydät aineisto-ohjeista.
 


Metron vaikutusalue 


- Tavoitat tehokkaasti pääkaupunkiseudun kuluttajat Helsingin ja Espoon raideliikenteessä.
- Metron vaikutusalue muodostuu metroympäristössä sijaitsevista digihubeista, joita on 22 kpl (tarkempi listaus alla).
- Metrossa tehdään 270 000 nousua joka ikinen päivä, vaikuta valtaviin kuluttajavirtoihin ottamalla haltuun koko maanalainen raideliikenne Idästä länteen, Vuosaari - Matinkylä -välillä. 
 - Voit ottaa hubit haltuusi joko yhtenä suurena vaikutusalueena tai kohdentaa haluamiisi digihubeihin. 

 
angry birds digitaalinen ulkomainos

 

Kuluttajat metron vaikutusalueella

- iältään metron vaikutusalueen digihubeissa käyvät kuluttajat ovat keskimäärin: 21% on 25 v. tai alle, 22% on 25-40 v., 28% on 40-55 v., 11% on  55-65 v.  
- näissä hubeissa kävijöistä keskimäärin 58% kertoo huomanneensa ulkomainontaa kuluneen 7 päivän aikana 
- lapsiperheellisiä kävijöistä on keskimäärin 25%  
- metroympäristön hubeissa kävijöiden ravintola- ja kahvilatottumuksia: 24% käy fine dining -ravintoloissa, 32% käy perheravintoloissa, 48% käy pikaruokaravintoloissa, 35% käy baareissa ja 54% käy kahviloissa. 

Metroympäirstön digihubien kävijöistä seuraavat asiat kiinnostavat vapaa-ajalla: 53% liikunnasta ja urheilusta, 39% matkustaminen ulkomailla, 28% matkustaminen kotimaassa, 43% ruoanlaitto ja leivonta, 23% kodin sisustaminen, 48% kirjat ja lukeminen, 33% shoppailu, 40% musiikki ja konsertit, 26%  kulttuuritilaisuuksissa käyminen, 47% ravintoloissa ja kahviloissa käyminen, 27% museot ja taide 27%, 40% tietokone, konsoli ja mobiilipelit, 16% autot ja autoilu, 54% elokuvissa käyminen, 21% urheilutapahtumissa käyminen, 19%  Askartelu, omatoiminen rakentelu.

Metroympäristön digihubien kävijöistä ostopäätöksiä taloudessa yksin tai yhdessä toisen kanssa tehdään seuraavasti: 94% ruoka ja elintarvikkeet keskimäärin, 91% muoti ja pukeutuminen keskimäärin, 81% kauneus ja kosmetiikka keskimäärinm 76% autot ja moottoriajoneuvot, 93% matkailu, 90% kodin tekniikka ja viihde-elektroniikka, 77% eläimet ja lemmikit, 89% sisustaminen ja huonekalut, 90% apteekkituotteet ja lääkkeett, 86% asuntoa koskevat päätökset, sähkö ja vakuutukset, 93% huvit ja viihde, 92% lääkäri ja terveyspalvelut, 93% harrastukset ja liikunta 

Lähde: JCDecaux'n metroympäristön digihubien keskiarvot, passer-by survey Nepa (2017), PK-seutu n=2024

 

Metron vaikutusalueen digihubit

 
Digihubi Sijainti Näyttöjen määrä
Asematunneli Helsinki Helsinki 8 screeniä
Compass Rautatientori Helsinki 1 screeni
DEP Rautatientori Helsinki 32 screeniä
Metroasema Aalto-yliopisto Espoo 4 screeniä
Metroasema Hakaniemi Helsinki 8 screeniä
Metroasema Helsingin yliopisto Helsinki 2 screeniä
Metroasema Herttoniemi Helsinki 4 screeniä
Metroasema Itäkeskus Helsinki 5 screeniä
Metroasema Kalasatama Helsinki 2 screeniä
Metroasema Kamppi Helsinki 4 screeniä
Metroasema Keilaniemi Espoo 8 screeniä
Metroasema Lauttasaari Helsinki 8 screeniä
Metroasema Matinkylä Espoo 4 screeniä
Metroasema Niittykumpu Espoo 4 screeniä
Metroasema Rautatientori Helsinki 4 screeniä
Metroasema Ruoholahti Helsinki 2 screeniä
Metroasema Siilitie Helsinki 1 screeni
Metroasema Sörnäinen Helsinki 6 screeniä
Metroasema Tapiola Espoo 9 screeniä
Metroasema Urheilupuisto Espoo 3 screeniä
Metroasema Vuosaari Helsinki 3 screeniä
Metrot Helsinki 710 screeniä
 

Kysy lisää asiakaspalvelustamme: