Menu
  • En-Fi
”Wau, onpa hieno!”, oli yrittäjä Taru Heinäsen oma ajatus, kun hän näki vaatekauppansa Seelen ulkomainoksen Tampereen uuden ratikkareitin digihubeissa. Eikä hänen innostuksensa suinkaan jää pysäkille: ”Ai että ratikalla on vaan komea kulkea.”

Tampereen upea keskusta on nyt valmis. Se tietää Taru Heinäsen Seelelle kiireisiä aikoja, sillä liike sijaitsee aivan Keskustorin kupeessa.

Seelen heinäkuinen ulkomainoskampanja ratikkareitin varrella osui kreivittären aikaan, kun ihmiset lähtivät taas joukoittain kaupungille ja etsivät ”välillä jo vaihtoehtoja verkkareille”, kuten Taru kuvailee. ”Nyt on täysi vauhti päällä.”

Kampanja toteutettiin yhteistyössä JCDecaux’n ja Visit Tampereen kanssa, pääviestinään ´Suosi paikallista´. Tampereella se on pukeutujalle helppoa, sillä kaupungissa on tunnetusti
ihan omanlaisensa, manselainen, design hub, jonka moottorina on jo pitkään puksuttanut Design on Tampere -yhdistys. Taru Heinänen ja Seele ovat yhdistyksen toiminnassa aktiivisesti mukana.

Tarun mukaan Seelen markkinoinnissa ei ole aiemmin käytetty ulkomainontaa. Digitaaliset mainosnäytöt ovat kuitenkin kiintoisa vaihtoehto myös Seelen kaltaiselle kivijalkaliikkeelle, sillä mainonnan voi halutessaan kohdistaa liikkeen välittömään läheisyyteen ja vielä vaikka haluamaansa kellonaikaan.

Vastuullisuus on pysyvä trendi

Taru Heinänen on taustaltaan laskentaekonomi. Hän perusti Seelen 8 vuotta sitten, alun perin mieluisaksi työpaikaksi itselleen. Nyt se on sitä jo monelle. Kotimaisten vaatteiden tarjonta oli Tampereella niin suppeaa, että Seele löysi nopeasti oman paikkansa.

Tarun periaatteita ovat olleet alusta asti – kivojen vaatteiden lisäksi – vastuullisuus ja järkevämpi kuluttaminen, ”slow fashion”. Asioita, jotka eivät vielä liikettä perustaessa olleet yleisesti pinnalla. ”Nyt vastuullisuus on trendi, jolla ei ole varaa mennä ohitse.”, Taru toteaa tyytyväisenä.

Seele myy Suomessa tehtyjä tai vähintäänkin Suomessa suunniteltuja vaatteita. ”Fiksua arkipukeutumista kotimaisilta vaatemerkeiltä.” Kauppa käy sekä kivijalkamyymälän että verkkokaupan kautta www.seele.fi. Molemmilla on Seelen toiminnassa oma, tärkeä roolinsa.

”Lämpimästi tervetuloa tutustumaan Tampereen virkeään kaupunkikeskustaan!”, toivottaa Taru.

TAMPEREEN RATIKKA JA UUDET DIGIHUBIT TÄYDESSÄ VAUHDISSA

Tampereen uusi raitiotie herättää ihastusta: reitti halkoo koko kaupungin, matkustaminen on mukavaa ja kokonaisuus on vieläpä ilo silmälle. Kaikki osa-alueet ovat tarkoin mietittyjä. Mainostajalle ratikka tarjoaa täysin uudenlaisia, näyttäviä tehoympäristöjä.

”Ratikka on ollut muotoilun ja suunnittelun näkökulmasta erittäin mielenkiintoinen projekti. Lähtötilanne oli erinomainen, ja Tampereen kaupungilla oli voimakas tahtotila luoda kaupunkilaisille hieno ja toimiva kokonaisuus.”, kommentoi Jussi Hurskainen, ratikan ja pysäkkien suunnittelusta vastanneen Idis Design toimiston teollinen muotoilija ja perustaja.

Kyllä kelpaa mainostaa. JCDecaux’n kahdeksan digihubin kokonaisuus kattaa koko raitiotiereitin, ja alkusyksystä tulee vielä 3 digihubia lisää.

Digihubien eli digitaalisten mainospintojen keskittymien avulla tavoitat tehokkaasti sekä kaupungilla liikkuvat tamperelaiset että kaupungissa vierailevat. Niin autoilijat, pyöräilijät, kävelijät kuin julkisillakin kulkevat. Digihubit ovat vilkkailla paikoilla kauppojen, palvelujen ja joukkoliikkumisen ytimessä, muun muassa Keskustorilla, Sammonaukiolla ja Rautatieasemalla. Ratikkareitin lisäksi digimainontaa voi laajentaa myös muualle kaupunkiin, esimerkiksi Ratinaan ja Koskikeskukseen.

Kaupunkidigi on digitaalisten pintojen mainontaa, jossa kohdistaminen on helppoa. Joustavuutensa ansiosta digimainonta sopii sekä pienille että isoille mainostajille, sekä taktiseen mainontaa että brändinäkyvyyteen.

Haluaisitko paikallista näkyvyyttä Tampereelle? Lue lisää Tampereen ulkomainosmahdollisuuksista

KAUPUNKIDIGILLÄ VALLOITAT 15 SUOMEN SUURINTA TOP20 KAUPUNKIA

Tampereen uusi raitiotien varrelle rakentunut digitaalinen vaikutusalue, Tampere Street, on osa JCDecaux’n Kaupunkidigi-tarjoamaa, jolla tavoitat kaupunkilaiset kuluttajat 15:ssä Suomen top20 suurimmassa kaupungissa.

Kaupunkidigiin kuuluvat digihubit sijaitsevat aina kaupunkien parhailla ja vilkkaimmilla paikoilla, ja niistä voi sujuvasti yhdistellä oman tarpeen mukaan yhden tai useamman hubin tai kaupungin diginäkyvyyksiä.

Tampereen lisäksi Kaupunkidigiin kuuluvat digitaaliset hubit mm. Turussa, Helsingissä, Lahdessa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Oulussa ja Hämeenlinnassa.

Digihubeista voi valita myös kaikki ja valloittaa digitaalisella ulkomainonnalla kaikki Suomen suurimmat kaupungit. Samalla digitaalinen ulkomainonta tarjoaa myös aivan uudenlaista kohdennettavuutta, esimerkiksi sään tai ajankohdan mukaan. Mitä haluat myydä sadesäällä? Tai haluatko tavoittaa esimerkiksi vilkkaimpien kaupunkien työmatkalaiset, kaikkein vilkkaimpaan aikaan? Onnistuu.

Kiinnostuitko Kaupunkidigistä? Tutustu koko tarjoamaan.

Published in Case