Menu
  • En-Fi
Pikkuruinen nakkikioski Nakkifakiiri otti Tampereen uuden ratikkareitin digihubit haltuun. Tulokset ovat maistuvia.

Mainosta kuin Nakkifakiiri -kampanja valtasi Tampereen ratikkareitin uudet digihubit yhteistyössä JCDecaux’n kanssa. Digihubi on digitaalisten näyttöjen keskittymä vilkkaissa sijainneissa, esimerkiksi raitiovaunupysäkeillä. Tämä kampanja teki kerralla eläväksi Nakkifakiirin omistajan, kolmannella sektorilla toimivan Setlementti Tampereen periaatteen ”Ihmisten keskellä, ihmisten kesken”.

”Kampanjalla on ihan oma arvonsa kansalaisjärjestömme työn tunnetuksi tekemisessä.”, kertoo Setlementti Tampereen toiminnanjohtaja Mervi Janhunen-Ruusuvuori.

”Me haluamme pitää yllä perinteistä tamperelaista juttua, ja vain harvaa tietää, että myös Nakkifakiiri on osa yhdistyksen toimintaa.” Uuden ratikkareitin varrelle levittäytynyt kampanja toi Setlementin ja legendaarisen Nakkifakiirin keskelle kaupunkilaisten vilkkainta arkea. ”Olin itsekin yllättynyt, miten hyvin Nakkifakiirin tuttu hahmo syöpyy digipinnalta verkkokalvolle. 10 sekuntiin mahtuu yllättävän paljon.”

Nakkifakiirin legendaarinen kioski sijaitsee Tampereen keskeisimmällä paikalla, Keskustorilla, uuden ratikkapysäkin ja JCDecauxin digihubin vieressä. Yhteensä digihubeja raitiovaunureitin varrella on jo 8 ja alkusyksystä on tulossa vielä 3 lisää.

Toteutettu kampanja sopi kuin sinappi nakkiin legendaarisen Nakkifakiirin henkeen, sillä se on aina halunnut olla vähän itseään isompi. Kun joku toinen voisi kertoa, että siirsimme vähän ruokakojua, kertoo Nakkifakiiri kääntäneensä ravintolakiinteistönsä rintamasuuntaa.

Janhunen-Ruusuvuoren mukaan kampanjan materiaaleja on mukava hyödyntää heidän muissakin kanavissa. Digitaalisen ulkomainonnan aineisto kun on sinällään toimivaa myös muissa digikanavissa, esimerkiksi verkkosivuilla. ”Kampanja on meille myös kiva keskustelunaloitus monissa eri yhteyksissä. ”

Setlementti Tampere on paikallinen, poliittisesti ja uskonnollisesti riippumaton kansalaisjärjestö. ”Mitä enemmän me näymme erilaisissa yhteyksissä, sitä vahvemmin voimme tehdä omaa työtämme tunnetuksi.”

Järjestön tärkeimpiä toiminta-alueita ovat erilaiset kriisityön palvelut ja kohtaamispaikkojen tarjoaminen. Töitä tehdään yli 70 työntekijän ja reilun 200 vapaaehtoisten voimin. Nakkifakiiri on yksi tapa rahoittaa yhdistyksen toimintaa ja tuoda toiminnalle näkyvyyttä. Hyvä viesti kiirii eteenpäin ja maistuu hyvältä.

Setlementti Tampereen toimintaan voit tutustua www.setlementtitampere.fi

 

MAINOSTAJA, TAVOITA TAMPERELAISET KAUPUNKIDIGILLÄ

JCDecaux’n uusien, Tampereen raitiotien varrelle rakentamien digihubien eli digitaalisten mainospintojen ryhmittymien avulla tavoittaa tehokkaasti sekä kesäkaupungilla liikkuvat tamperelaiset että kaupungissa vierailevat. Autoilijat, pyöräilijät, kävelijät kuin julkisillakin kulkevat. Digihubit ovat vilkkailla paikoilla kauppojen, palvelujen ja joukkoliikkumisen ytimessä, muun muassa Keskustorilla, Sammonaukiolla ja Rautatieasemalla.

Kahdeksan digihubin kokonaisuus kattaa koko avautuvan raitiotiereitin, ja alkusyksystä tulee vielä 3 digihubia lisää. Tampereella on siten erityisen näyttävä digitaalisten pintojen Tampere Street
-vaikutusalue, jolla voi ottaa haltuun joko koko kaupungin tai oman liiketoiminnan kannalta keskeisimmät alueet. Digitaalista mainontaa voi kohdistaa joustavasti myös esimerkiksi kellonajan tai sään mukaan.

Kaupunkidigi on isojen pintojen mainontaa, jossa kohdistamisen rajana on vain oma luovuus. Joustavuutensa ansiosta se sopii sekä pienille että isoille mainostajille, niin taktisiin toimiin kuin brändimainontaankin.

Haluaisitko paikallista näkyvyyttä Tampereelle? Lue lisää Tampereen ulkomainosmahdollisuuksista

KAUPUNKIDIGILLÄ NÄKYVYYTTÄ SUOMEN TOP15 SUURIMPAAN KAUPUNKIIN

Tampereen uusi raitiotien varrelle rakentunut digitaalinen vaikutusalue, Tampere Street, koostuu 8 digihubista. Tämä kokonaisuus on osa JCDecaux’n Kaupunkidigi-tarjoamaan, jolla tavoitetaan kaupunkilaiset kuluttajat (ja näin kesällä myös matkailijat) Suomen top15 suurimmassa kaupungissa. Kaupunkidigiin kuuluvat digihubit sijaitsevat aina kaupunkien parhailla ja vilkkaimmilla paikoilla, ja niistä voi joustavasti yhdistellä oman tarpeen mukaan yhden tai useamman hubin tai kaupungin diginäkyvyyksiä.

Digihubeista voi valita myös kaikki ja valloittaa digitaalisella ulkomainonnalla kaikki Suomen suurimmat kaupungit. Digitaalinen ulkomainonta tarjoaa myös tarkempaa kohdennettavuutta: ajamalla mainontaa esimerkiksi aamun tunneilla mainostaja tavoittaa tehokkaasti vaikkapa keskusta-alueen työmatkalaiset.  

Tampereen lisäksi Kaupunkidigiin kuuluvat digitaaliset hubit mm. Turussa, Helsingissä, Lahdessa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Oulussa ja Hämeenlinnassa.

Kiinnostuitko Kaupunkidigistä? Tutustu koko tarjoamaan.

 

Published in Case