Menu
  • En-Fi
Nyt on aika purkaa kaupallisia paineita. Kuluttajat pääsevät taas nauttimaan kesäkaupunkien kaduille ja kauppoihin, toreille, terasseille ja ravintoloihin.

Kaupungilla liikutaan enemmän, vapaammin ja silmät apposen avoinna. Kävellen, pyöräillen, autoillen ja julkisilla.  Kaupunkien tarjonta, tapahtumat ja ihmisvilinä ovat kuluttajille – ja mainostajille – hunajaa pitkän kotoilun ja mökkihöperyyden jälkeen.

Tämä rytminvaihdos kannattaa hyödyntää täysipainoisesti myös mediavalinnoissa. JCDecauxin elämyksellinen kaupunkidigi on tehokas keino kohdata kesäkuluttajat Suomen suurimpien kaupunkien vilkkaimmilla paikoilla.

Valtakunnallisesta hyperpaikalliseen

Voit mainostaa tarpeesi mukaan vaikka kaikissa 15 digikaupungissa, tai kohdistaa napakasti yksittäiseen näyttökeskittymään, digihubiin. Kaikki digikaupungit kuuluvat Suomen top20 suurimpiin kaupunkeihin.

Digitaalisella ulkomainonnalla tavoitat niin kaupungin asukkaat, matkailijat ja tapahtumaosallistujat kuin myös sivistyksen (ja kaupallisten houkutusten) parissa pistäytyvät mökkeilijät. Digitaaliset mainosnäytöt saavuttavat suuret yleisömäärät juuri siellä missä tapahtuu, juuri silloin kun tapahtuu.

Data on kovaa valuuttaa

Digitaalinen ulkomainontasi voi parhaimmillaan olla yhtä dynaamista ja vaihtelevaa kuin Suomen kesäsää. Itse asiassa, vaikuttaako sää sinun businekseesi? Entä kellonaika?

Digitaalisten mainosten sisältöjä voi ohjata minkä tahansa valitun datan perusteella, joko ulkopuolisesta lähteestä tulevan (kuten sää) tai oman liiketoiminnan tuottaman (kuten saatavuus, suosituimmuus juuri nyt, liikepaikan läheisyys, sosiaalisen median syötteet).

Dataohjatut, kuluttajan akuuttiin tarpeeseen osuvat ulkomainonnan sisällöt, ovat tutkitusti vaikuttavia. Kun mainoksen sisältö on kuluttajalle relevanttia, se huomataan ja se vaikuttaa. Sisällön kohdennettavuus on yksi digitaalisen ulkomainonnan selkeitä vahvuuksia.

Kaupunkidigi on suurenmoinen kesämedia – DOOH!

Digitaalinen ulkomainonta, ja erityisesti kaupunkidigi, ovat myös maailmalla voimakkaasti kasvavia medioita. DOOH – digital out of home – tavoittaa massat, mutta silti sen sisällöt on helppo kohdistaa dynaamisesti halutun datan mukaan. Näin ulkomainonnan perinteisen edun, korkean peiton, rinnalle ovat nousseet myös dynaaminen kohdentaminen sisältöjen kautta sekä joustavuus digitaalisen näkyvyyden suunnitteluun.

Kaupunkidigillä kohtaat kesäkuluttajan ostopolun varrella sekä osuvilla sisällöillä että konkreettisesti. Lue lisää datan hyödyntämisestä digitaalisessa ulkomainonnassa.

Näyttävä koko tekee vaikutuksen

Kaupunkidigin aineisto voi haluttaessasi olla sama kuin muussakin yrityksen digitaalisessa mainonnassa: still-kuvaa, animaatiota tai videota. Ulkomainonta on siten helppo liittää osaksi laajempaa kampanjaa.

Kaupunkidigi toimii valitun strategian mukaan sekä visuaalisesti vaikuttavana, isoja kohderyhmiä tavoittavana brändin rakentajana, että kauppaan ohjaavana, aktivoivana mainontana.

Ulkomainonta on digitaalisessa mainonnassa omassa luokassaan: ulkonäyttöjen koot ovat vaikuttavan suuria, ja kuluttaja kohdataan hänen luonnollisessa elinympäristössään: kaupunkien kaduilla, arjen joukkoliikkumisen matkoilla sekä ostopolun varrella. Keskellä elävää, kaupallista elämää. Kaikkien aikojen kesää.

Suunnittele oma diginäkyvyytesi jcdecaux.fi

Kiinnostuitko Kaupunkidigistä ja kesäkaupungeista? Ota yhteyttä ja hyödynnä kesäetumme -30%, joka koskee uusia digikampanjoita ajalla 21.6.-1.8.2021

Hyödynnä kesäetusi

Published in Ajankohtaista