Menu Yhteystiedot
  • En-Fi

 

Kampanjan tavoite: Tunnettuus lanseerattavalle uudelle brändi-ilmeelle, kävijämäärän nostaminen
Mediamix: Ulkomainonta, televisio, radio, elokuvateatterimainonta, digisuora, banneriverkosto, printti, vaikuttajayhteistyö
JCDecaux ulkomainonta: Abrit, Digitaalinen ulkomainonta, innovate-toteutukset
Kohderyhmä: Kaikki
Kampanja-aika:18.10 – 31.10.2021

 

Kuva: Eemeli Rantasalo

Mylly on Raisiossa sijaitseva, Varsinais-Suomen suurin kauppakeskus, joka tarjoaa liki 150 liikkeen laajuudelta shoppailumahdollisuuksia. Kauppakeskuksen täyttäessä 20 vuotta, yritys lähti kirkastamaan brändiään lanseeraamalla uuden logon sekä ilmeen. Kampanja toimitti osaksi myös 20-vuotisjuhlan virkaa, jota ei koronan vuoksi päästy järjestämään.

Kaksi viikkoa kestänyt lanseerauskampanja toteutettiin monikanavaisesti. Ulkomainonnan lisäksi viestiä välitti muun muassa televisio, printti, elokuvamainonta sekä sosiaalinen media. Ulkomainonnan osalta käytössä oli digitaalista ulkomainontaa sekä abreja. Osiin abreista tehtiin myös innovate-toteutus, joihin piilotettiin julistepinnan alle lahjakortteja yleisön löydettäväksi.

Kampanjan tavoitteena oli maalata Turku sekä Raisio oranssiksi ja ulkomainonnan rooli tämän tavoitteen toteutumisessa oli suuri. Uuden logon yhteyttä kauppakeskus Myllyyn ei paljastettu heti kampanjan alussa vaan kampanja alkoi teaser-mainonnalla, joka toteutettiin sissimarkkinointityyliin levittämällä oransseja, logoilla koristeltuja julisteita sekä polkupyöriä ympäri Turkua sekä Raisiota. Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Meri Hakulinen toteaa logon herättäneen ihastusta sekä myös ihmetystä:

”Saimme hauskoja arvauksia siitä, kenen logosta on kyse. Logoa ei heti osattu yhdistää Myllyyn ja logon arvailtiin kuuluvan esimerkiksi baarille. Tämä kertoo siitä, että logo ei ole tyypillinen kauppakeskukselle.”

Kuva: Eemeli Rantasalo

Tavoitteena Turun ja Raision oranssiksi maalaamisen lisäksi tai pikemminkin sen tuloksena, oli uuden brändi-ilmeen tunnettuuden sekä kauppakeskuksen kävijämäärän lisääminen. Tavoitteeksi asetettu 5 prosentin kävijämäärän nousu tuplaantui 10 prosenttiin ja kampanjan nettohuomioarvoksi mitattiin huikeat 81 %. Hakulinen toteaa olevansa tyytyväinen tulokseen:

”Tulokset olivat todella hyviä siihen nähden, että esimerkiksi isoissa pinnoissa mentiin puhtaasti brändikärjellä ilman tarjouslähtöisiä call-to-actioneita.”

Kuva: Eemeli Rantasalo

Published in Case