Menu Yhteystiedot
  • En-Fi

 

Kampanjan tavoite: Alkoholittoman Glöet-glögikuohuviinin tunnettuuden lisääminen 
Mediamix: Digitaalinen ulkomainonta, Instagram, Facebook
JCDecaux ulkomainonta: Digitaalinen ulkomainonta
Kohderyhmä: Kaikki glögin ystävät sekä sille vaihtoehtoa hakevat
Kampanja-aika: Viikko 47


Glöet on suomalainen perheyritys, jonka hitiksi noussut, useaan kertaan palkittu, glögikuohuviini on herättänyt huomiota kotimaassa sekä kansainvälisillä markkinoilla. Illanvietossa tehdyn kokeilun tuloksena syntyneen kuplivan ensimmäinen kappale myytiin Alkossa 2015, jonka jälkeen suosio on kasvanut tasaiseen tahtiin.

Glöet lähti hakemaan glögikuohuviininsä alkoholittomalle versiolle tunnettuutta toteuttamalla kampanjan, joka hyödynsi monipuolisesti eri mediakanavia. Mukaan valikoitui niin digitaalinen ulkomainonta kuin myös esimerkiksi Facebook sekä Instagram. Glöetin toinen perustaja Anette Raunio toteaa digitaalisen ulkomainonnan löytäneen hienosti paikkansa kampanjassa:

”Ulkomainonta on loistava media ja meille se lisäsi tunnettuutta lähellä ostohetkeä. Lisäksi ulkomainonta tavoitti uutta kohderyhmää, jota ei Instagramin kautta tavoiteta.”

Kampanjassa löydettiin myös loistavasti toteutusvaiheen synergiaa Instagram-tarinoiden sekä digitaalisen ulkomainonnan formaattien välillä. Samaa luovaa aineistoa pystyttiin käyttämään sellaisenaan molemmissa medioissa:

”Yhteensopivuus on loistava. Pystyimme käyttämään Instagram-tarinaan tehtyä luovaa toteutusta sellaisenaan ulkomainonnan digipinnoilla. Materiaalia ajettiin siis samanaikaisesti Instagramissa ja näin kampanjalle saatiin loistava toisto”, Raunio toteaa.

Tunnettuuden ja sitä kautta myynnin kasvattaminen onnistui Raunion mukaan loistavasti:

”Tuote on loppu varastosta, joten kampanjan vaikutus myyntiin onnistui parhaalla mahdollisella tavalla.”
 

Published in Case