Kohderyhmä- ja Toimipistedata digiplannerissa
Digiplannerissa pystyt kohdentamaan diginäkyvyyttäsi ja valitsemaan digisijainteja perustuen kohderyhmä- tai toimipistedataan.
Digihubien Kohderyhmä-hakukriteerit perustuvat Tutkimusyritys Nepan toteuttamaan Passer-By -tutkimukseen.
- Tutkimus on toteutettu online-kyselynä Pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella
- Pääkaupunkiseutu n=2024, Turku=927, Tampere=1015
- Tutkimuksessa selvitettiin digihubeissa liikkuvien kuluttajien demografioita, kiinnostuksen kohteita, harrastuksia, ostopäätöksen tekoa sekä suhtautumista uusiin teknologioihin.
- Digihubeja voi JCDecaux’n digiplannerissa hakea myös kohderyhmien korostumien mukaan. Kohderyhmien korostumat on tunnistettu tutkimusyrityksen suositteleman korostuman >3,0 % mukaisesti.
- Alla olevasta taulukosta (taulukko myös liitteenä) näet kohderyhmien kokonaisprosentin pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Turun osalta sekä digihubien korostumien minimin ja maksimin. Huomioithan, että korostumat on tunnistettu aluekohtaisesti (pk-seutu, Tampere, Turku) ja minimin ja maksimin osalta on ilmoitettu kaikkien hubien vaihteluväli mukaan lukien kaikki alueet.
Digihubien Toimipisteet-hakukriteerit perustuvat Fonectan Point of interest -karttadataan.
- Karttapistedata sisältää liikkeiden, palveluiden, kahviloiden ja ravintoloiden sijaintitiedot
- Näiden sijaintitietojen mukaan jokaiselle digihubille on kohdistettu lähistöllä olevat toimipisteet.
- Toimipisteet sijaitsevat enintään 500m päässä digihubista.
- Toimipisteiden haussa pystyy hakemaan hubeja joko yleisellä tasolla (esimerkiksi Pukeutuminen) tai bränditasolla (esimerkiksi Lindex). Yleisellä tasolla liikuttaessa haku sisältää kaikki pukeutumisen toimialan liikkeet datasta ja bränditasolla liikuttaessa haku sisältää vain kyseisen brändin liikkeet datasta.