Menu
  • En-Fi

 

Mikä DOOH impressio?

 DOOH impressio on digitaalisen ulkomainonnan uusi datapohjainen tunnusluku. Impressioiden mittaamiseen käytetään mainosvälineiden sisällä olevia beacon-majakoita, jotka seuraavat ohi kulkevan liikenteen määrää. Impressiodataa kerätään ja päivitetään jatkuvasti.

Toisin kuin digitaalisen ulkomainonnan tavoittavuuden arvioinnissa usein käytettävä OTC-luku (joka on arvio mahdollisuudesta tavoittaa), DOOH impressiot todentavat datan avulla mainoksen saamat kontaktit. Tämä tarkoittaa sitä, että teoreettisten tavoittavuusarvioiden sijaan mainostaja maksaa mainoksen sijainnista jatkuvasti kerättyyn, säännöllisesti päivittyvään, anonyymiin dataan pohjautuvista kontakteista.

Tutustu ulkomainonnan mittaamisen keskeisiin termeihin 

 

Miksi DOOH impressio?

Ihmisten liikkuminen vaihtelee vuorokauden ja vuoden ajan mukaan. Esimerkiksi marraskuinen loskapäivä kaupungin keskustassa saattaa olla hiljaisempi kuin kesäinen lauantai. Tämän johdosta perinteisillä tunnusluvuilla ilmoitetut, teoreettisiin mallinnuksiin perustuvat, tavoittavuusarviot eivät välttämättä vastaa todellista yleisömäärää. Jatkuvasti päivittyvässä DOOH impressiodatassa nämä vaihtelut puolestaan näkyvät, joten mainostajan tietää tarkalleen mitä saa markkinointipanostuksensa vastineeksi.

DOOH impressiot antavat mahdollisuuden myös entistä tarkempaan kohdentamiseen. Mainoslaitteiden keräämä tuore kontaktidata kertoo entistä tarkemmin ja realistisemmin mainostajan kohderyhmien liikkumisesta eri alueilla sekä vuorokaudenaikoina.

Impressioiden käyttö antaa myös joustavuutta kampanjasuunnitteluun. Kampanjan sisältämät impressiot voidaan kerätä nopeasti suurilla näyttömäärillä tai ne voidaan vaihtoehtoisesti jakaa pidemmälle aikavälille jaotellen näyttökertoja esimerkiksi eri kellonaikojen mukaan.

DOOH impression hyödyt pähkinänkuoressa:

  • Mainostaja maksaa toistojen sijaan todennetuista kontakteista
  • Mainokset ovat tarkasti kohdennettavissa esimerkiksi ajankohdan tai kohderyhmän mukaan
  • Impressioiden käyttö antaa joustavuutta kampanjasuunnitteluun

 

Webinaaritallenne

Lanseerasimme digitaalisen ulkomainonnan uuden datapohjaisen tunnusluvun 17.11. järjestetyssä webinaarissa. Alta löydät webinaaritallenteen, jossa kerromme impressioihin siirtymisen taustoista, seurauksista ja sen luomista uusista mahdollisuuksista.

 

Digitaalisen ulkomainonnan Playbook

Mediakenttä muuttuu jatkuvasti digitaalisemmaksi ja mitattavammaksi – niin myös ulkomainonta. Uudet teknologiat ja alustat sekä edistyksellinen datan hyödyntäminen mahdollistavat entistä kohdennetumman, koskettavamman ja merkityksellisemmän digitaalisen ulkomainonnan. Lataa ”Digitaalinen ulkomainonta-playbook” ja tutustu digitaalisen ulkomainonnan ainutlaatuisiin ominaisuuksiin mediana.



DOOH impressio UKK

 

Tästä linkistä pääseet tarkastelemaan usein kysyttyjä kysymyksiä (UKK) digitaalisesta ulkomainonnasta!

Tutustu digitaaliseen ulkomainontaan: