Menu
  • En-Fi
Suomalainen design -huonekalujen valmistaja Hakola otti käyttöön ulkomainonnan vahvistaakseen myyntiä syksyn tärkeimpien sisustustapahtumien, Habitare -messujen ja Helsinki Design Weekin, aikana.
 
Videolla Hakolan markkinointipäällikkö Taru Mikkola paljastaa miksi yritys päätyi kokeilemaan ulkomainontaa:
 
 

Tavoite: Tavoittaa tapahtumien aikana liikkeellä olevat sisustuksesta kiinnostuneet 

Mediamix: Ulkomainonta, messuosasto, online, uutiskirje, verkkosivut 
Ulkomainonta/JCDecaux: Abrit Pasila Messukeskus ja Bulevardi, Lasipalatsin digihubi ja valikoidut metroasema 
Kohderyhmä: Urbaanit lapsiperheet ja tiedostavat aktiiviset kaupunkilaiset 
Kampanja-aika: Vko 37/2018 
Tulokset: Messujen aikainen myyntikampanja verkkokaupassa, kivijalassa ja messuosastolla onnistui yli odotusten. Ulkomainonta sai positiivista huomiota asiakkailta, median edustajilta ja yhteistyökumppaneilta. 
 

Hakola brändin visuaalinen ilme ohjaamassa ostopaikkaan 

Hakola halusi mainoskampanjan avulla jättää voimakkaan visuaalisen muistijäljen. Sama ilme ja värimaailma toistui ulkomainonnan lisäksi messuosastolla, myymälässä, verkkosivuilla ja online mainonnassa. Ulkomainonta tuki voimakkaasti yrityksen brändiä ja toimi samalla taktisena välineenä ohjaten messuille, myymälään sekä Hakolan verkkosivuille.


Ulkomainonnan välineiksi valittiin Abrit lähellä Messukeskusta ja Fredan myymälää sekä diginäkyvyys keskustassa ja metroasemilla. Kampanjan suunnittelu aloitetiin hyvissä ajoin kevään ja kesän aikana ja suunnittelussa hyödynnettiin myös suunnittelutyökalua.


”Kun kohderyhmä on tarkasti tiedossa, voi pienikin kampanja tavoittaa tehokkaasti. Ulkomainonta tuki messuviikon aktiviteetteja niin onnistuneesti, että suunnittelemme käyttävämme kevyitä ulkomainoskampanjoita myös jatkossa. Uskoisimme, että ulkomainonta toimisi hyvin esimerkiksi uuden myymälän tai pop upin lanseerauksessa PK-seudun ulkopuolella”, kertoo Hakola Oy:n markkinointipäällikkö Taru Mikkola.
 

 

 
 

Published in Case , about #Digi, #Lanseeraus