Menu
  • En-Fi
Mikä ihmeen Hack Junction?

Hack Junction on osa Slushia, ja se tuo yhteen workshopit, joissa koodataan eri teemojen ympärillä. Hack Junction tuo yhteen hakkerit, koodarit ja designerit ympäri maailmaa sekä tietysti yhteistyökumppanit ja työkalut yhden hakkerointi-viikonlopun ajaksi.

 

Miten me olemme mukana?

Mutta mitä me, hiukan ehkä pölyttynyt julistefirma, tehdään Junctionissa? No tietenkin annetaan hakkereille meidän digitaalisen ulkomainonnan kruununjalokivemme Digizone hakkeroitavaksi. Viemme Junction-tapahtumaan yhden Digizone-näyton, jolla hakkerit saavat testata sisältöjään. Ja mikä parasta, annamme hakkereille mediatilaa parhaalta paikalta Helsingin keskustasta.

Nyt varmasti ihmettelet, miksi ihmeessä me näin tehdään? Eikö ole aika riski antaa nörttien hakkeroida sisällöt mediaamme? Ehkäpä joo, mutta me uskomme tulevaisuuteen ja siihen, että teknologia tuo uusia mahdollisuuksia. Lisäksi haluamme ymmärtää mitä tulevaisuuden kuluttaja kaupunkimedialtaan haluaa, sekä kuinka yhdistää kuluttajat ja mainostajat teknologian voimin.

 

Junctionin teemat 

Tulevaisuuden kaupungit, terveys ja tulevaisuuden lentomatkustaminen ovat Junctionin hackejen teemoja. Aiemmin näihin teemoihin liittyen digitaalisessa ulkomainonnassa on nähty esimerkiksi lentodataan, säähän, sovellusten lataamiseen ja asiakkaan omaan datapankkiin perustuvaa digitaalista ulkomainontaa. Jotta pääsemme tunnelmaan, muistuttelimme aiemmista datapohjaisista mainosratkaisuista ja koostimme Junctionin teemoja liippaavia aiempia caseja.

 

Digikamppis muistuttaa verenluovuttajia
Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on yksi suomalaisen dataan pohjautuvan digitaalisen ulkomainonnan pioneereista. Heidän verenluovutuksesta muistuttava kampanja ponnahtaa päälle aina kun yhdessäkin veriryhmässä on tarvetta lisäluovuttajille. Tieto veritilanteesta tulee Veripalvelun omalta palvelimelta ja päivittyy reaaliaikaisesti. – Älykäs keino muistuttaa ihmisiä verenluovutuksesta!
 

Kaupungit otetaan haltuun vuorovaikutteisesti
Miltä digi ulkomainonta tulevaisuudessa näyttää? Me uskomme, että DOOHin myötä vuorovaikutteiset, sijaintiin pohjautuvat ja älypuhelin-yhteensopivat kampanjat tulevat olemaan arkipäivää. Interaktiivisesta kampanjasta esimerkkinä toimii, palkintoja kahminut, Taiteiden Yön Taidekartta, joka toi elävän kartan digitaalisesti ulos kaduille. Taidekartta päivittyi ihmisten Taiteiden Yö -mobiilisovellusten latausten mukaan ja näytti kartalla missä ihmiset liikkuvat Taiteiden Yön aikaan.

 

Lapsellisen innoissaan dataohjautuvuudesta
Oletko koskaan suurimmissa unissasikaan kuvitellut yhdistäväsi sijaintitiedot, säätiedot sekä vieläpä jotain muuta muuttuvaa dataa? Ja unelmoitko aina lomasta silloin kun pakkanen paukkuu?


British Airways teki digitaalisen ulkomainoskampanjan, jossa yhdistettiin lentotiedot niin, että kun lentokone lensi jättitaulun yli, mainos pärähti päälle. Mainos näytti minne lentokone oli matkalla, mutta vain silloin kun sää sen salli. Kampanjassa nimittäin otettiin huomioon myös se, että sää ei ollut liian pilvinen, jotta lentokone oikeasti näkyi, jotta mainoksessa esiintynyt lapsi pystyi oikeasti osoittamaan ohi kiitävää lentokonetta.

 

Junctionissa nähdään! 

Tässä vain muutamia esimerkkejä mitä teknologia mahdollistaa meille. Junctionissa nähdään mitä hakkerit saavat aikaan. Jäämme innolla odottamaan lopputulosta!
 

Published in Artikkeli , about #Slush