Menu
  • En-Fi
Kansainvälisesti ulkomainonnassa nähdään yhä enemmän lisättyä todellisuutta. Lisätyllä todellisuudella saat buustattua perinteistä ulkomainoskampanjaasi tai tehtyä siitä viestinnän kärjen digiulkomainoskampanjalle. Valitsimme parhaimmat uutta teknologiaa hyödyntävät kampanjat maailmalta.

 

Somehitti: Pepsi “Unbelievable” -bussipysäkki, Lontoo


Tiikereitä, lentäviälautasia ja muita säikäyttäviä yllätyksiä lontoolaisella bussipysäkillä. Bussipysäkistä tehdystä videosta tuli viraalihitti, sillä se sai yli 6 miljoonaa katsojaa Youtubessä. Itseasiassa videosta tuli yksi maailman katsotuimmista mainoskampanjoista.
(Maaliskuu 2014)


 

 

Pilaileva kampanja: On the Edge -elokuvan ensi-ilta, Kööpenhamina

Tanskan kollegamme pilailivat bussimatkustajien kustannuksella Kööpenhaminassa. Säikäytetyt pysäkkiodottellijat saivat mukavan palkinnon, sillä karmean kokemuksen jälkeen elokuvan näyttelijät toivat leffaliput pelästyneille odottelijoille.
(Elokuu 2014)

 

 

Festari-ilme: HSBC Red Hot Festival -bussipysäkki, Hong Kong

HSBC toi ihmisten kuumimmat matkatoiveet ja promotoi Red Hot -festivaalia lisättyä todellisuutta sisältävällä bussipysäkillä.
(Heinä-elokuu 2014) 

 

Seikkailukampanja: The world of National Geographic, Rotterdamin juna-asema


National Geographic juhlisti 125 vuottaan luomalla muistettavan ulkomainoskampanjan Rotterdamiin. Kampanja sisälsi vuorovaikutteista lisättyä todellisuutta. Kampanja vetosi lapsiin ja lapsenmielisiin, sillä he pääsivät avaruuskävelylle, kokemaan trooppisen myrskyn tai rapsuttelemaan ja silittämään niin sarvikuonoja kuin dinosauruksiakin.
(Elokuu 2013)
 

 

Published in Artikkeli , about #DOOH, #Augmented reality, #Inspiraatio, #Innovaatio