Tavoite: Tuoda iloa metroaseman läpi kulkeville ja testata uuden konseptin toimivuutta paikassa, jossa tavoitetaan paljon ihmisiä. 
Mediamix: Ulkomainonta, Veikkauksen digi- ja somekanavat 
JCDecaux ulkomainosmediat: Digitaalisten ja klassisten ulkomainospintojen dominanssi Rautatientorilla 
Kohderyhmä: Peleistä kiinnostuneet nuorehkot miehet (18 – 35-vuotiaat) 
Kampanja-aika: 26.11- 2.12.2018 
Tulokset: Kampanjan huomioarvo oli hyvä ja tavoitemielikuvat toteutuivat. Toteutukset saivat aikaan ihmisissä positiivisia tuntemuksia. Kampanja vahvisti niin Veikkauksen preferenssiä kuin harkintaa ja jopa tunnettuutta. 

 

Rautatientori haltuun hauskasti ja näyttävästi 

Dominanssilla varmistettiin kaupunkilaisten herkeämätön huomio läpi kampanja-ajan. Rautatientorin digihubien kaikki näyttökerrat varattiin viikon ajaksi. Näyttävät erikoisteippaukset liukuportaissa ja alatasanteella täydensivät näkyvyyttä ja kannustivat veikkailemaan vastauksia. 


 

Erilainen ja aktivoiva mainoskampanja huomattiin 

Kampanjan luovan toteutuksen suunnittelua ohjasi ajatus; miten pystytään ilahduttamaan ohikulkijoita arjen kiireessä. Toteutukset räätälöitiin Rautatietoria varten ja ihmisille tarjottiin mahdollisuus tehdä valintoja erilaisiin hauskoihin asetelmiin. 

"Jännittävää on se, kun ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu ja juuri tämän halusimme tuoda ihmisille hauskalla tavalla”kertoo copywriter Jaakko Utter, Hasan&Partners


Viikon aikana matkustajat yllätettiin monella hauskalla tavalla: ”Minkä keksin koira lipaisee?”, Monesko heitto uppoo?, ”Kuka nykäsee ekana” ja muut kysymykset herättelivät kulkijoita veikkaamaan vastauksia metromatkan varrella. 


Katso videolta fiilikset paikan päältä:
 


Kampanjamittauksen mukaan Veikkauksen kampanja saavutti poikkeuksellisen korkean huomioarvon ja korkeimmillaan, 66%, se oli 18-35 vuotiaiden keskuudessa. Puolet kyselyyn vastaajista kertoi, että mainonta on viihteellistä ja siitä tulee hyvä fiilis. 


”Kokonaisuutena viikon kestävä kampanja onnistui yli odotusten. Huomioarvot olivat hyvät ja yllätyimme positiivisesti siitä, miten hyvin mainontaan oli suhtauduttu. Digipuolella tutkimukset osoittivat myös, että kampanja vahvisti niin Veikkauksen preferenssiä kuin harkintaa ja jopa tunnettuutta”, iloitsee Veikkauksen markkinointipäällikkö Vivi Orkola. 


Veikkauksen kampanjan erilainen idea herätti mielenkiintoa ja aktivoi osallistumaan. Tulosten perusteella interaktiiviseen mainontaan kannattaa panostaa jatkossakin. 

Veikkauksen riemastuttava kampanja on kerännyt paljon positiivista palautetta ja kiinnostusta vastaavia toteutuksia kohtaan. 




Jos haluat kuulla tarkemmin erikoistoteutuksista tai digihubien dominanssista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja kysy lisää.