Kampanjan tavoite: Pitää Atria grillauksen suosituimpana brändinä sekä tutustuttaa uutuuksiin ja ohjata kauppaan ostoksille
Mediamix: Monikanavainen kampanja: TV, radio, ulkomainonta, on-line ja grillaustapahtumat
JCDecaux ulkomainonta: Abrit, shopperit ja ostoskärryt
Kohderyhmä: Laaja kohderyhmä, lähes kaikki suomalaiset grillaavat
Kampanja-aika: Toukokuu 2018

 

Näkyvyys varmistettiin laajalla peitolla ja toistolla

Atrian uudet grillituotteet tuotiin tehokkaasti kuluttajien mieliin valtakunnallisen Abri -kampanjan laajalla peitolla ja toistolla. Näkyvyyttä tehostettiin kauppojen välittömässä läheisyydessä Shoppereilla sekä ostoskärryissä kauppojen sisällä, juuri ennen lopullista ostopäätöstä.
 
Ulkomainonta tavoittaa tehokkaasti liikkuvat ihmiset sekä julkisissa liikennevälineissä, autoissa että kaupan läheisyydessä Elina VuolleAtria Oy:n markkinointipäällikkö


Kampanja aktivoi kokeilemaan

Helsingissa toteutetun huomioarvotutkimuksen mukaan ulkomainoskampanja pärjäsi hyvin grillituotteiden ostamisen aktivoinnissa. Mainoksen viestiksi koettiin grillaus ja helpot grillattavat, erityisesti uudet kanamaut. Kotimainen liha, eksoottisilla makuvaihtoehdoilla, herätti kiinnostuksen kokeilemaan uutuuksia. Suurin osa tutkimukseen vastanneista grillaa vähintään 1-3 kertaa kuukaudessa, touko-syyskuun välisenä aikana.

 

”Kesä ja grillikausi on alkanut. Yay!”

72% suomalaista grillaa säännöllisesti ja useampien kausi käynnistyy vapun tienoilla. Tutkimuksen spontaanien kommenttien perusteella kampanja herätti positiivisen mielikuvan yhdistäen mainonnan kesään ja tulevaan grillikauteen.
 

Atrian brändi tunnistettiin

Kampanjasta pidettiin ja lähes puolet vastaajista tunnisti Atrian mainostajaksi. Kampanja pärjäsi erittäin hyvin ulkomainonnan keskitasoon verrattuna. 60% tutkimukseen vastaajista sai positiivisen vaikutelman mainonnasta ja herätteli tulevaan grillikauteen.
 
Olemme hyödyntäneet ulkomainontaa viime aikoina myös brändillisemmän viestin esiin tuontiin, koska tällä tavoitamme myös sellaisia kuluttajia, jotka eivät kohtaa muutoin mainontaamme. Elina VuolleAtria Oy:n markkinointipäällikkö

 

Kuka grillaa ja miten? Atrian grillaustutkimus paljastaa erilaiset grillaajatyypit, katso millainen grillaaja olet.