Kaupungistuminen on globaali megatrendi 

Asuminen keskittyy päivä päivältä voimakkaammin ydinkeskustoihin ja kaupunkilähiöihin. Palvelujen läheisyys ja työtarjonta houkuttelevat entistä enemmän kuluttajia ulkomainonnan vaikutuspiiriin. 

Asuminen ja vapaa-ajan vietto on kaupungeissa keskittynyt rajatulle alueelle. Tämä tarjoaa mainostajalle luonnollisen tavan hypätä asiakkaan ostopolulle osana virkeää kaupunkikuvaa. 

JCDecaux’n digihubit on sijoitettu sinne missä kaupunkilaiset haluavat elää ja kuluttaa. Hubit ovat liikennevirtojen ja palvelujen kohtaamispaikkoja, joiden läpi kaupunkilaiset kulkevat toistuvasti päivittäin. 
 

Ulkona vietetty aika lisääntyy 

Kaupungistuminen kasvattaa myös ulkona vietettyä aikaa. Joukkoliikenne, monipuolinen palvelutarjonta ja työpaikkojen sijainti kannustavat kaupunkilaisia liikkumaan enemmän kaupungilla. 

Tämä tarkoittaa myös sitä, että ulkomainonnan vaikutusalueella vietetty aika lisääntyy jatkuvasti, tehden siitä entistä houkuttelevamman vaihtoehdon mainostajille, mikä on osasyy ulkomedian kasvavaan suosioon. 

Ulkomainonta on ainoa mediaryhmä, joka on jatkanut kasvuaan viimeisen kymmenen vuoden ajan. Mikäli nykyinen kaupungistumisen trendi jatkuu, kasvua on tiedossa myös seuraavalle kymmenelle vuodelle. 

 

Ulkomainonta kaupunkiympäristöä kehittämässä 

Me JCDecaux’lla koemme velvollisuudeksemme viedä ulkomediaa alana eteenpäin. Haluamme että ulkomainonta palvelee mainostajien, kaupunkien ja kaupunkilaisten etua. 

Ymmärrys kaupunkilaisista ja heidän tarpeistaan luo pohjan kaupunkiympäristön kehittämiselle. Viherkatot, infotaulut, pysäkkikatokset ja SmartCity -ratkaisut ovat vain osa JCDecaux’n tarjoamia mahdollisuuksia. 

Kaupunkien, kauppakeskusten ja joukkoliikenteen kumppanina olemme mukana rakentamassa yhteistä tilaa, jossa on mukavampi elää ja asua.