Katso videolta, miten ulkomedia rantautuu jokaisen mainostajan saataville:
 
 

Ulkomainonta demokratisoituu 

Meille demokratisointi tarkoittaa sitä, että mahdollistetaan ulkomainonta kaikille niille, joilla on tarve näkyä. 

Vaikka ulkomedia säilyttää roolinsa isojen brändien tapana tavoittaa kuluttajat massiivisella skaalalla, samanaikaisesti pystytään toteuttamaan vaikuttavia paikallisia kampanjoita. 

Näin pienemmätkin mainostajat pääsevät osaksi ulkomainonnan kakusta hyödyntämällä kohdennetumpaa näkyvyyttä. Dataohjatut kohderyhmät, tarkat sijainnit, tietyt päivät ja päivänajat ovat esimerkkejä tavoista, joilla ulkomainoksesta rakennetaan tehokas ja pienempäänkin budjettiin sopiva työkalu. 

Katso esimerkiksi, miten design-brändi Hakola onnistui ulkomainonnan avulla.

 

Digitaalisuus tekee ulkomainonnasta entistä ketterämpää 

Kohdennettavuuden ja tehokkuuden lisäksi digitaalisuus tuo muitakin etuja ulkomainostajalle. Näistä tärkein on ulkomainonnan lisääntynyt ketteryys. 

Kun klassisen ulkomainoskampanjan starttaaminen vaatii parin viikon painoajan, digitaalisuus lyhentää tämän ajan alle neljään päivään! Tämä parantaa ulkomainonnan reagointikykyä ja mahdollistaa hyvin ajankohtaiset kampanjat. Nyt esimerkiksi lähiapteekin on mahdollista tavoittaa kuluttajat juuri flunssa-aallon aikana. 

Digitaalisuus on tehnyt ulkomainonnan ostamisesta entistä joustavampaa. Näkyvyydet voidaan räätälöidä tiettyihin päiviin tai jopa päivänosiin. Tämä mahdollistaa esimerkiksi vapaa-ajan palvelujen tai shoppailumahdollisuuksien mainostamisen viikonloppujen lähestyessä. 

 

Tavoita tehokkaasti lähellä myymälää

Kustannustehokkaissa ulkomainoskampanjoissa korostuu voimakkaasti paikallisuus. Fokus kohdistuu usein kriittisimpiin sijainteihin, kuten kivijalan läheisyyteen. Mikäli brändin asiakaskunta on rajatumpi, kohderyhmädatan avulla voidaan myös tunnistaa paikat, joissa korostuvat oikean profiilin kuluttajat. 

Minimalistin lähestymistapa on napata kivijalan lähistöllä sijaitsevat pinnat ja ohjata kuluttajat suoraan myymälään. Seuraava askel voisi olla pintakohtaisen hinnan pudottaminen esimerkiksi postinumerokohdennuksella. 

Tehokkain tapa hyödyntää hyperpaikallista ulkomainontaa on kuitenkin napata näkyvyyteensä toimipisteen lähellä sijaitsevat digihubit. Näillä varmistat, että brändisi tavoittaa lähialueen voimakkaimmat asiakasvirrat vaikuttavalla digitaalisella ulkomainonnalla. 

Voit lukea lisää ulkomainonnan kohdentamisesta ja hyperpaikallisuuden eduista tästä videoartikkelista.




Ulkomainonta ei ole enää vain suurbrändien yksinoikeus, vaan jatkossa median tehosta pääsevät hyötymään tasapuolisesti kaikenkokoiset mainostajat. Jos haluat kokeilla uudenlaista ulkomainontaa, kysy asiakaspalvelustamme lisätietoa pienemmän budjetin ulkomainoskampanjoista.