Haaste: Muistuttaa pääkaupunkilaisia ja lisätä tietoisuutta muissa kasvukeskuksissa
Kampanja-aika: Viikot 10/2015 ja 11/2015
MainosvälineetAbribus Oulussa ja Raitiovaunujen pysäkkisivut Helsingissä
Tulokset: 50 % enemmän mobiilikävijöitä

Ukko.fi on laskutuspalvelu, joka helpottaa kevytyrittäjiä paperitöissä ja byrokratiassa. Ukko.fi:n avulla kuka tahansa voi olla kevytyrittäjä ja keskittyä olennaiseen, eli oman työn tekemiseen, ilman stressiä laskutuksesta, kirjanpidosta, eläkemaksuista, vakuutuksista tai sosiaaliturvamaksuista.


 

Haasteena alhainen tunnettuus pk-seudun ulkopuolella

Ukko.fi tunnetaan pääkaupunkiseudulla hyvin, mutta nyt Ukko.fi halusi muistuttaa pääkaupunkiseutulaisia palvelustaan ja erityisesti lisätä tietoisuutta ydinalueillaan sekä myös muissa suomalaisissa kasvukeskuksissa. Abreista Ukko.fi:n porukalla on hyviä tuloksia Turusta ja Tampereelta, siksi formaatti haluttiin myös kevään kampanjaan ja nyt oli Oulun vuoro saada Ukko.fi katukuvaan.


"Abri on toiminut meille erittäin hyvin. Isommat pinnat toimivat aina", tiivisti Ukko.fi:n markkinointipäällikkö Olli Kopakkala.

Koska pääkaupunkiseutulaisia ei haluttu unohtaa, valittiin kampanjaan lisäksi Helsingin raitiovaunujen pysäkkisivut kahdeksi viikoksi. Pysäkkisivujen näyttävät mediapinnat tavoittavat erityisesti aktiivi-ikäiset, työssäkäyvät helsinkiläiset. Abribus Oulussa taas tavoittaa kasvukeskuksen väestömassan kattavasti 34 keskeisellä paikalla sijaitsevalla pinnalla.

 

Ukko-sporat huomattiin

Ihmiset huomasivat Ukko.fi-kampanjan, sillä Kopakkala kuuli paljon palautetta kampanjastaan helsinkiläisiltä. "Ja olihan se tietysti mukavaa nähdä Ukko-sporat, jotka menivät toimistomme ohi päivittäin", kertoi Kopakkala.


Vaikka Ukko.fi:n mainoksessa ei erikseen kehoitettu menemään palvelun nettisivuille, mobiilihaut tuplaantuivat kampanjan aikana.

 

Mobiilikävijät tuplaantuivat

Kampanja meni hyvin myös muuten kuin näppituntumalla, sillä tulokset puhuvat puolestaan. Kopakkala kertoikin, että "kampanjan alussa nähtiin 50 % kasvu mobiilikäyttäjissä ekalla viikolla".

Tammikuun 2015 alussa Ukko.fi-palvelun kävijävirta oli 1900 mobiilikävijää ja maaliskuun kampanjan aikana sivuille surffaili 3100 mobiilikävijää. Yksittäisiä mobiilikävijöitä oli tammikuussa 1200 ja kampanjan aikana maaliskuussa 2200.

"Kävijämäärämme tuplaantui ulkomainoskampanjan aikana", vahvistaa Kopakkala.

Kopakkala suunnittelee Ukko.fi:lle jo seuraavaa ulkomainoskampanjaa, sillä myös muut paikkakunnat kiinnostavat kampanjoinnin merkeissä. Kopakkala toteaakin, että "seuraavaksi kampanjoimme sellaisella paikkakunnalla jossa ei meitä vielä tunneta."