Kampanjan tavoite: Tupla-brändin lanseeraus uudessa kategoriassa ja kokeilujen aikaansaaminen
Kohderyhmä: Aktiiviset & terveystietoiset nuoret aikuiset (15-34–vuotiaat)
Mediamix: Ulkomainonta, myymälämainonta, Instagram, Facebook, Youtube, Mobiili ja online-sivustot
Ulkomainosmediat: Abrit, Digimallsit, Digiscreenit, Ostoskärryt
Kampanja-aika: Ulkomainonnan osalta tammikuu 2016
Tulokset: Tunnettuuden kasvu kohderyhmässä ja positiivinen markkinaosuuskehitys

Tupla+ urheilupatukat lanseerattiin syyskuussa 2015 myymäläpainotteisesti, jolloin lanseeraus lähti hyvin käyntiin. Mediakampanja käynnistyi vasta tammikuussa 2016 (ulkomainonta, some sekä mobiili, online) ja kampanja onnistui viemään Tuplan urheilupatukat laajemmin kuluttajien tietoisuuteen.

  

 

Ulkomainonta onnistui parhaiten

Kampanjamittauksen mukaan varsinkin ulkomainonta ja Ostoskärryt olivat menestys. Ulkomainonnan osalta kampanjassa käytettiin Abreja, Digimallseja sekä Digiscreenejä. Kampanjassa lisänä olivat myös Ostoskärryt, jotka kampanjatutkimuksessa laskettiin myymälämainontaan.

Kampanjamittauksen mukaan ulkomainonta toimi parhaiten. Ulkomainonnalla on ollut selkeästi suurin vaikutus kiinnostuksen ajurina. Lisäksi myymälämainonta sekä ulkomainonta toimivat tehokkaimmin mainonnan muistamisessa

 

Ostoskärryt opastivat oikealle hyllylle

Myymälämainonnan menestystä auttoi varmasti hyvin oivallettu ja yksinkertainen luova, joka Ostoskärryissä ohjasi kuluttajat oikealle hyllylle. (Tupla+ löytyy urheilupatukkaosastolta.)

Markkinointipäällikkö Maija Paakkanen kertoi, että "Tuplalla on hyviä kokemuksia myymälän sisäisestä ohjaamisesta. Urheilupatukkakategoria on Tuplalle uusi sijainti myymälässä ja siksi todettiin tärkeäksi muistuttaa uudesta paikasta”. 

 

Ulkomainonnan avulla tavoitettiin laaja kohderyhmä

Tupla on tunnettu tuhtina, energiaa antavana patukka ja saatetaan nähdä maskuliinisena. Uuden kategoriavaltauksen myötä, Tupla halusi laajentaa kohderyhmäänsä. ”Urheilupatukoita kuluttavat erityisesti naiset, joten Tupla+ kehitettiin kaikille aktiivisille nuorille aikuisille,” kertoi Tupla+ urheilupatukoiden lanseeraamisesta vastannut tuoteryhmäpäällikkö Sanna Teräväinen.

Ulkomainonnan avulla kohderyhmää saatiin laajennettua ja kampanjan ilme puhutteli laajasti kaikkia hyvinvoinnista kiinnostuneita.

 

 

Tupla+ erottui muista ja mainonta muistettiin

Tuplan mainonta oli energistä, selkeää ja muistui mieleen erittäin hyvin. Kovasta kilpailusta huolimatta, Tupla-kampanjan viestisisällöt muistettiin. Tupla erottuikin muista, niin mediavalinnoilla kuin räväkällä videolla.
 

Tupla+ ylitti tavoitteensa

Urheilupatukka-tuotekategoria jatkaa kasvuaan, sillä terveys- ja hyvinvointibuumi jatkuu. Koko urheilupatukkamarkkinan kasvu oli viime vuonna +10% , josta syksyn Tupla+ lanseerauksen osuus oli merkittävä. Tupla+ sai heti alkuun huomattavan markkinaosuuden ja positiivinen osuuskehitys on jatkunut. Kuluttajat ovat ihastuneet hyvänmakuisiin Tupla+ urheilupatukoihin.

”Tunnettuus lähti erittäin hyvin nousuun varsinkin alle 35-vuotiaiden keskuudessa ja näin ollen Tupla haastaa vahvasti kategorian tunnetuimpia brändejä,” kertoi markkinointipäällikkö Maija Paakkanen.

Kuluttajia haluttiin nimenomaan saada kokoilemaan Tupla+ urheilupatukoita ja tämä osalta tavoitteet täyttyivät. Kampanjatutkimuksen mukaan Tupla-urheilupatukat herättivät erittäin suurta mielenkiintoa ja Tupla+ puhutteli myös satunnaiskäyttäjiä ja kokeilijoita.