JCDecaux Oneworld on analysoinut syitä, miksi tämä toimiala tulee todennäköisesti olemaan yksi suurimmista ulkomainontaan panostavista toimialoista tulevaisuudessa.

 

Todellisuuksien lähentyminen

Teknologia- ja online brändeille ulkomainonta tarjoaa rajapinnan olla yhteydessä asiakkaisiin fyysisessä maailmassa. Ulkomainonta on läsnä kaikissa urbaaneissa ympäristöissä ja digitaalisia palveluita ja tuotteita tarjoavat mainostajat tavoittavat asiakkaansa pitkin päivää, eivät vain silloin kun kuluttajat ovat online. Ulkomainonta on mukana kuluttajan arkipäivässä tämän kulkureitin varrella. Tämä on brändille kuin brändille tärkeää, sillä kuluttajille, jotka etsivät inspiraatiota ja tietoa tuotteista ja palveluista, ulkomainonta toimii huomiota herättävänä viestikanavana. 

 

 

OOH ohjaa mobiiliin ja verkkoon


Teknologia-yritykset ovat alkaneet ymmärtää ulkomainonnan ja mobiilin läheisen suhteen. Ulkomainonta ohjaa todistetusta verkkoon ja tämä suhde tuo teknologia- ja online-toimialan mainostajille kaupallisia hyötyjä. Kuluttajat viettävät jatkuvasti kasvavissa määrin aikaa kodin ulkopuolella ja samaan aikaan mobiilista on kehittynyt arkipäiviin eräänlainen ellämän keskusyksikkö, jonka kautta hoidetaan iso osa arjen asioinneista. Puhelimella hoidetaan päivän aikana sosiaalisia suhteita, etsitään tietoa palveluista ja tuotteista, ostetaan, maksetaan ja shoppaillaan, Tutkimusten mukaan ulkomainonta on vahvin media ohjaamaan verkkoon ja kasvattamaan verkkohakuja. Digitaalisen ulkomainonnan kehittyessä avautuu uusia mahdollisuuksia hyödyntää ulkomainontaa osana digitaalista mediastrategiaa.