Kesän tapahtumat keskittävät yleisöjä yllättäviin paikkoihin

Moninaiset tapahtumat kruunaavat Suomen kesän. Lähes puolet suomalaisista odottaa suvelta eniten juuri eri festivaaleja ja muita tilaisuuksia.2

Kesäistä Suomea täplittävät sadat erilaiset tapahtumat, pienistä kylämarkkinoista isoihin rock-festareihin.  Suvi saa ihmiset viettämään huomattavan paljon aikaa ulkona, eritysesti kesäkaupunkien ja tapahtumien houkutellessa ihmisiä auringon alle. Pelkästään Finland Festivals -yhdistyksen jäsentapahtumilla oli toissa vuonna yli 2,2 miljoonaa kävijää! 3

 

tapahtumamainonta tavoittaa kesän kuluttajat

Kesätapahtumat tarjoavat erinomaisen tilaisuuden tavoittaa suuret yleisövirrat oikealla hetkellä.

Kohdentamalla ulkomainoksesi tapahtumakaupunkiin, tavoitat sen houkuttelemat yleisömassat ja voit suunnata viestisi tilaisuudelle tyypillisen yleisön mukaan. Tällainen tapahtumamainonta tavoittaa oikeat asiakkaat, parhaassa mahdollisessa mielentilassa.


Olemme keränneet oheiseen interaktiiviseen karttaan tärppejä kesätilaisuuksista, jotka tulevat taatusti keräämään runsaasti yleisöä tapahtumakaupunkiin.

Zoomaamalla karttaa löydät myös parhaat tavat tavoittaa tapahtumissa vierailevat kohderyhmät ulkomainonnan avulla.
 


Vinkki kesätapahtumien yhteydessä mainostamiseen:

  1. Tunnista mainoksesi kohderyhmä
  2. Selvitä millaisissa tapahtumissa he käyvät
  3. Etsi tapahtuma kartalta
  4. Katso tapahtumapaikan mainosmahdollisuudet
  5. Varaa kampanja & tavoita tärkeimmät asiakkaasi

Pori Jazz, Raumanmeren Juhannus ja Asuntomessut keräävät hyvin erilaisia yleisöjä. Minkä kesätapahtuman yhteyteen sinun mainoksesi sopii parhaiten?

Jos kaipaat inspiraatiota tapahtumamainontaasi, vilkaise miten Hakolan design brändi onnistui nappaamaan messuyleisön huomion Habitare -sisustusmessujen yhteydessä.


 

Jos haluat kuulla lisää tapahtumien hyödyntämisestä ulkomainonnan kohdentamisessa, voit kysyä lisätietoa täältä:

 

Suvi houkuttelee kuluttamaan ulkona

Suomalaiset ovat tilastollisesti huomattavasti aktiivisempia kesällä. Tällöin ulkona liikkuminen lisääntyy yli 45%, samalla kun television katselu vähentyy viidenneksellä ja tietokoneen käyttö n.10%.1

Kaduilla kannattaa näkyä erityisesti heinäkuussa, jolloin kolmannes suomalaisista on ulkona nauttimassa kesästä:
TYÖLLISISTÄ LOMALLA:
Tilastokeskus, Työvoimatutkimus 2019
Kesä on elämysten ja suunnittelemattomien hankintojen aikaa. Useimmilla rahankäyttö lisääntyy ja erityisesti naiset kokevat spontaaniuden kuvaavan parhaiten kulutustottumuksiaan kesällä.2

Kesällä erityisesti nuoret viettävät paljon aikaa ulkomainonnan vaikutuspiirissä. 9/10 nuoresta sanookin viettävänsä enemmän aikaa kaupungilla ja kauppakeskuksissa kesäkuukausina.

 

Ulkomainonta on kesän paras tapa tavoittaa kuluttajat

Kesätapahtumien ajaksi pienistäkin kaupungeista muodostuu kuhisevia metropoleja. JCDecaux’n ulkomainosverkon avulla tavoitat kuluttajat ympäri Suomen, myös kesätapahtumien yhteydessä.

Ulkomainonta on erinomainen vaihtoehto tavoittaa kesällä, ainakin jos kaupunkilaiskuluttajia on uskominen. Kyselyn mukaan ulkona ja kauppojen välittömässä läheisyydessä oleva mainonta on erinomainen tapa tavoittaa kuluttajat erityisesti kesäaikaan:
MITEN SINUT TAVOITTAA PARHAITEN KESÄLLÄ?
Street Talkers, Kesäkysely 2016, n=207

Ulkomainonnan valtakunnallisuus varmistaa, että mainoksesi tavoittaa tärkeimmät asiakkaasi, missä ikinä he kesää viettävätkään!




 

Lähteet:
1. Tilastokeskus, Ajankäyttötutkimus
2. Street Talkers, Kesäkysely 2016, n=207
3. Finland Festivals ry, Festivaalien käyntimäärät 2017