Kampanjan tavoite: Ohjata asiakkaat Länsimetron uuteen R-kioskiverkostoon
Mediamix: Ulkomainonta, kioskien ulkoscreenit
JCDecaux ulkomainonta: Digihubit Espoon metroasemilla ja metrojen sisällä
Kohderyhmä: Naiset
Kampanja-aika: Naistenpäivä 2019
Tulokset: Kasvanut kävijämäärä ja jonkin verran lisämyyntiä. Lisäksi kampanja saavutti kuponkien jakotavoitteen, sai paljon positiivista palautetta ja kioskeja kiiteltiin hauskasta tempauksesta.

 

Ulkomainonta valjastettiin Naistenpäivän viestille

Länsimetron varrelle rakennettu uusi kioskiverkosto on nyt valmistunut ja R-kioski lähti lanseeraamaan uusia sijainteja erityisen ajankohtaisella viestillä Naistenpäivänä.

”Tavoitteena oli saada naiset kävelemään uuteen R-kioskiin siten, että uudesta reitistä jäisi muistijälki heidän lihasmuistiinsa”, avaa R-kioskin markkinointijohtaja Ann-Charlotte Schalin, ”Halusimme tehdä jotain hauskaa ja aktivoivaa upeiden uusien metrokioskien läheisyydessä ja Naistenpäivä tuntui hyvältä teemalta”

Kampanjan yhteydessä ohikulkeville naisille jaettiin lahjakuponki, jonka pystyi lunastamaan viereisellä R-kioskilla. Tämä ja superkohdennettu mainosviesti ohjasivat asiakkaat suoraan myyntipisteisiin.

 


Hyperlokaali ulkomainonta ohjasi R-kioskille

Ulkomainonta valikoitui kampanjan päämediaksi sen sijainnin ja näyttävyyden perusteella. Ann-Charlotte Schalin korostaa: ”Ulkomedia on matkareitin varrella lähellä kioskia houkuttelemassa ja se huomataan.”

Ulkomainonnan digitaalisuus teki kampanjan luovien aineistojen kohdentamisesta helppoa. R-kioski räätälöi jokaiseen sijaintiin sopivan viestin, mikä auttoi tavoittamaan juuri oikean kohderyhmän huomion.

 
Digitaalisuus helpottaa hyperlokaalia viestintää Ann-Charlotte SchalinMarkkinointijohtaja, R-kioski


Tuloksia kohdennetulla ulkomainonnalla

Naistenpäivä teki Espoon uudet R-kioskit tutuksi Länsimetrolla matkustavien keskuudessa. Päätavoitteen lisäksi kampanja ohjasi naiset vierailemaan uusissa myyntipisteissä ja kasvatti myyntiä verrokkiperjantaihin verrattuna.

Kekseliäs kampanja keräsi myös paljon positiivista palautetta ja kioskiyrittäjiä kiiteltiin hauskasta tempauksesta.

”Samankaltaista ideaa voidaan toistaa myös tulevaisuudessa”, kertoo Ann-Charlotte Schalin kampanjan jälkeen.