Jos et näy katukuvassa, et ole muodissa -ajatuksella syksyä buustaamaan lähtivät vaatebrändit. Muistatko vielä H&M:n ja Marc O’Polon kampanjat ulkoa?

Jääkiekkokautta lähtivät näkyvästi mainostamaan niin Jokerit kuin HIFK. Lisäksi elintarvikealalta voisi mainita ainakin jo moneen kertaan palkitun vekkulin Kallen Mätitahnan sekä kauniilla julistesuunnittelulla kunnostautuneen Järvikylän, jotka molemmat näkyivät katukuvassa.

Pidemmittä puheitta julkaisemme elokuun parhaat ulkona näkyneet! Kolmen kärkeen arvoisa raati valitsi McDonaldsin, Taiteiden Yön sekä Valion. Sinä saat päättää järjestyksen! 
 

Valio raejuusto

Valio yhdisti kauniit kotimaiset maisemat, mutta toi kuitenkin tuotteen pääpaikalle julisteeseen. Tuotteesta huokuu suomalaisuus ja raikkaus. Ohikulkija voi pelkkää julistetta katsomalla maistaa marjan maun tai kuvitella olevansa patikoimassa Lapissa.

Valion viesti aukeaa nopeasti ja kaunis luova toimii mainiosti ulkona. Valio mainosti raejuustojaan myymälöiden välittömässä läheisyydessä, joten paikat tukivat kampanjaa erittäin hyvin.
 
alio raejuuston ulkomainosRaikas, kaunis ja yksinkertainen - kuvaili raatimme Valio raejuuston ulkomainosta.
 

McDonalds

Jos jostain mainostajasta kannattaa ottaa oppia ulkomainonnan saralla, se on McDonalds. McDonalds tekee selkeää mainontaa. Tuote ja brändi piirtyvät ohikulkijan verkkokalvolle nopeasti, juuri niin kuin ulkomainonnassa on tarkoitus!

Lisäksi yksi ulkomainonnan tehokeino on lyhyt ja oivaltava copy. Tämän kampanjan juju oli kesään liittyvät tunnistettavat laulut, jotka yhdistettiin kesäiseen tuotteeseen. Ja ajoitus onnistui erinomaisesti, sillä Frappe löytyi kaduilta juuri silloin kun kesä oli kuumimmillaan. Kontrastina kesään valitut värit saivat kuumalla kesäkadulla kulkijan himoitsemaan viilennystä Frappen muodossa.
McDonalds ulkomainos frappeMcDonalds onnistui jälleen kerraan naurattamaan copyllaan.

 

 

Taiteiden Yö

Taiteiden Yön elävä taidekartta nähtiin ulkona jo toistamiseen. Raadin mielestä Taiteiden Yön kampanja yhdistää taiteen ja mainonnan hienolla ja ennennäkemättömällä tavalla. Se käy Taiteiden Yön -konseptiin kuin silmä päähän.

Pisteenä i:n päälle, kampanja onnistuu osallistuttamaan kaupunkilaiset kulttuurin ystävät, sillä kartta on interaktiivinen ja kertoo missä ihmiset liikkuvat taiteiden yönä. Myös tyylikäs luova kiinnitti huomion ja toteutus oli mieleenpainuva.
 
Taiteiden Yön elävä taidekarttaTaiteiden Yön elävä taidekartta palkittiin viime vuoden parhaana Grand Onessa. Tänä vuonna se nähtiin jälleen ulkona.